Читај ми!

Како изгледа завршница радова на обилазници око Београда

Иако је ситуација са коронавирусом успорила многе пројекте, обилазница око Београда коју ради кинеска компанија "Пауер Чајна" не стоји и велике су шансе да до Нове године буду спојени Бубањ поток, Сурчин и Панчево дугоочекиваним прстеном око Београда. Ова обилазница спаја и нишки ауто-пут код Бубањ потока, "Милоша Великог", ауто-пут Београд–Загреб и Панчевачки ауто-пут. Радови због короне нису прекидани.

Епидемија је успорила многе пројекте, али не и радове на обилазници око Београда. Ради се даноноћно да би се саобраћајница од 47 километара завршила у року.

Пробијен је тунел Стражевица, изливени су и стубови вијадукта који треба да уђе у тај тунел, а завршен је и мост преко Саве код Остружнице.

Према плану теку и велики земљани радови на петљи Бубањ поток. Када буде завршен читав пројекат са шест трака до Панчева биће дужи од 60 километра.

"Ја сам сигурна да ће кинеска комапнија 'Пауер Чајна' учинити све своје напоре да заврши овај пројекат високом квалитетом и уговореном року", каже Чен Бo, амбасадорка Кине у Србији.

Највише радника је тренутно на потезу од Орловаче до Бубањ потока. Гради се неколико мостова и велики вијадукт који улази у тунел. Носећи стубови су завршени и остало је да се споје.

"Радићемо, имаћемо састанке сваких месец дана са извођачима. Ми у 'Путевима Србије' и чешће коначно да завршимо тај сектор и 4 и 5 и 6 и да никада не буде више проблема око саобраћаја у Београду", каже Зоран Дробњак из "Путева Србије".

На делу од Добановаца до Бубањ потока је 79 мостова. Највећи, преко реке Саве код Остружнице, састоји се од три конструкције дуге 1.965 метара.

На траси су и четири тунела "Липак", "Железник" и "Бели поток" и "Стражевица" дуга готово 800 метара.