Михајловићева и Мали са француским и кинеским компанијама о изградњи метроа

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић разговарала је с потпредседником "Алстом групе" Филипом Делером и директором развоја ове компаније Николом Андријеом о изградњи београдског метроа.

Михајловићева је истакла да је београдски метро један од најважнијих и најзахтевнијих пројеката које ће Србија реализовати и на који Београђани чекају деценијама.

"Драго нам је да је ''Алстом'', као једна од најбољих светских компанија, заинтересована да учествује у изградњи београдског метроа, тј. у фази опремања система", навела је министарка. 

Према њеним речима министарство је ту да им пружи сву неопходну подршку и да заједно реализују овако важан пројекат, иза којег стоје и два председника - Александар Вучић и Емануел Макрон.

Михајловићева верује да су представници компаније имали добар састанак и са министром финансија и да ће ускоро бити договорени и финансијски аранжмани, како за грађевинске радове, тако и за радове на систему.

Министарка грађевинарства је подсетила да је у мају ове године потписан Споразум о донацији између Владе Француске и Владе Србије у укупном износу од 8,3 милиона евра и договорена процедура за реализацију донације те да је у току израда студије изводљивости за коју је у јулу потписан комерцијални уговор и коју израђује компанија "Ежис".

Филип Делер рекао је да упоредо са студијом изводљивости теку и припремни радови за техничка решења и да ће "Алстом" активно радити у наредним месецима како не би губили време за реализацију пројекта београдског метроа, свесни значаја овог пројекта за Владу Србије.

Састанку је присуствовао и амбасадор Француске у Србији, Жан-Луј Фалкони, саопштило је министарство.

Министар Мали са француским и кинеским компанијама о изградњи метроа

Министар финансија Синиша Мали састао се са представницима компанија "Пауер Чајна" и Алстом, као и са амбасадорима Кине и Француске Чен Бо и Жан Луj Фалконијем, са којима је разговарао о пројекту изградње метроа у Граду Београду. Састанку је присуствовао и заменик градоначелника Београда Горан Весић.

С обзиром на то да ће у пројекту заједнички учествовати француске и кинеске компаније, на састанку је договорено да се до краја ове године усвоје одговарајући правни акти, који ће регулисати однос свих постојећих страна, и бити основа за све даље активности који ће се спроводити, наводи се у саопштењу министарства финансија.

Према постојећим договорима, француска страна биће задужена за електромеханику, док ће кинеска стана да се бави грађевинским радовима на изградњи метроа. 

Компанија Ежис тренутно ради на студији изводљивости, а у наредним данима биће одржан састанак са њиховим представницима, како би се, у односу на динамику израде студије, планирали даљи кораци на пројекту, наводи се у саопштењу.

На састанку је договорено и да је неопходно да се у што краћем периоду заврши структура финансирања пројекта, у којој ће учествовати француске и кинеске банке, али и друге међународне финансијске институције. 

Компанија Ежис је претходно урадила прифизибилити студију, у којој се процењује да ће изградња прве линије метроа коштати 1,8 милијарди евра, а друге линије 2,2 милијарде евра.

Саговорници су се сагласили да је реч о изузетно значајном пројекту за Град Београд, на који се чека деценијама уназад, те да ће он бити апсолутни приоритет у наредном периоду како би радови на изградњи што пре започели. 

Према речима министра финансија Синише Малог, уколико све стране буду потпуно предано радиле на пројекту, радови на на Макишком пољу би могли да почну већ крајем следеће године.