Михајловић: Мост код Сремске Раче биће изграђен за две и по године

Мост преко Саве код Сремске Раче, у оквиру изградње ауто-пута Београд–Сарајево, биће изграђен за две и по године, најавила је потпредседница Владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић која је са колегама из Босне и Херцеговине и Републике Српске обишла градилиште.

Зорана Михајловић је истакла да Србија улаже укупно 13 милијарди евра у регионалне пројекте. 

"Србија данас са свим својим пројектима учествује са 13 милијарди евра у регионалном повезивању са БиХ, Мађарском, Румунијом, Северном Македонијом и Црном Гором. То су све пројекти на којима радимо, било да је у питању изградња ауто-пута, брзе пруге или да је у питању само реконтрукција одређених путева", рекла је Михајловићева током обиласка градилишта моста преко Саве у оквиру изградње деонице ауто-пута од Сремске Раче до Kузмина.

Додала је да је Србија свесна да ако се као регион не будемо повезали да не можемо причати о бољем животу нити о конкурентности наших економија, али ни о томе да људи остану да живе на том подручју

Михајловићева је мост обишла заједно са министром саобраћаја и веза Републике Српске Ђорђем Поповићем, министром комуникација и промета БиХ Војином Митровићем и амбасадором Турске у Србији Танжу Билгичем, као и потпредседником компаније Ташјапи Емре Токмаком.

"Овај мост и овај ауто-пут од Кузмина преко Раче и Бјељине, он у принципу повезује Србију, повезује Срем, повезује Семберију, али повезује Семберију, Републику Српску и Босну и Херцеовину", навео је Војин Митровић, министар комуникација и промета Босне и Херцеговине.

"Колико је значајан пројекат за саму Републику Српску говори податак да смо ми са своје стране већ завршили процес експропијације и већ имамо одређене планске документе", нагласио је Ђорђе Поповић, министар саобраћаја и веза Републике Српске.

Укупна дужина моста је 1.310 метара. Састоји од прилазних бетонских конструкција на левој и десној обали Саве, дужине 530 метара и 450 метара и челичне конструкције над реком дужине 330 метара.

Грађевинска инжењерка компаније "Ташјапи" Весна Копривица каже да мост има 25 стубова, 13 на српској страни и 10 на босанској и два стуба су у реци. 

Две милијарде евра за ауто-пут Београд–Сарајево 

Изградња ауто-пута Београд–Сарајево је један од највећих инфраструктурних пројеката у целом региону, а укупна процењена вредност те инвестиције је око две милијарде евра.

Србија је прошле године кренула у изградњу прве деонице, од Сремске Раче до Kузмина, у дужини од 18 километара, а вредност инвестиције је 220 милиона евра.

Тренутно се ради пројектна документација за другу деоницу, Пожега-Kотроман, у дужини од око 60 километара, а вредност тог дела ауто-пута је око 830 милиона евра.

Такође, Србија ће учествовати и у изградњи деонице Рача-Бијељина на територији Републике Српске, у дужини од 17 километара , а процењена вредност радова је око 136 милиона евра, не рачунајући експропријацију и друге трошкове.

Ауто-пут Београд-Сарајево ће бити први ауто-пут између Србије и неке од земаља у региону где ћемо имати заједничке граничне прелазе – у Сремској Рачи на територији Србије, а у Kотроману на територији БиХ.

Један такав прелаз биће ускоро и на мосту Љубовија-Братунац, у Братунцу, где је прошле недеље потписан Споразум о заједничком одржавању 11 мостова између Србије и БИХ на Дрини, Сави и Увцу.

Србија је за одржавање шест мостова на Дрини наменила око 15 милиона евра за три године, 2021-2023. 

Такође, већ је изграђен мост Братољуб, а биће изграђен и нови аеродром у Требињу вредан 55 милиона евра, где се први летови очекују од 2022.

У плану је и изградња брзе саобраћајнице Слепчевић-Гранични прелаз Бадовинци, у дужини од 15 километара, а вредност тог пројекта је 75 милиона евра.