Од Београда до Новог Сада за пола сата од јесени 2021.

Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, обишла је градилиште изградње железничког вијадукта у оквиру пројекта модернизације брзе пруге Београд-Будимпешта и истакла да ће се на јесен следеће године од Београда до Новог Сада путовати 27 минута.

Зорана Михајловић је подсетила да се претходних тридесет и више година није улагало у железнички саобраћај, да сада то поправљамо јер земља напредује онолико колико улаже у своју железницу.

"Наши циљеви су да следеће године на јесен до Новог Сада путујемо за 27 минута без стајања, да започнемо што пре радове на трећој деоници од Новог Сада до Суботице, као и да до 2025. имамо завршену деоницу од Београда до Ниша. Србија је транзитна земља и завршетком железничког Коридора 10 постаћемо незаобилазна рута јер смо за 300 километара краћи од Коридора 4 који пролази кроз Румунију и Бугарску", рекла је Михајловићева.

Додала је да Коридор 10 значи повезивање региона са југом и Европом, истакавши да ће следеће године почети радови на изградњи брзе пруге од Београда до Ниша.

"Поред тога, започињемо разговоре са европским партнерима за брзу пругу од Ниша до Прешева, радиће се и наставак реконструкције барске пруге, у коју се није улагало од њене изградње. Радимо са најбољим светским компанијама и улажемо огроман новац у инфраструктуру", рекла је министарка.

Небојша Шурлан, директор "Инфраструктура железнице Србије", рекао је да се на овој деоници тренутно изводе радови на тунелу и вијадукту Чортановци, те да је степен реализације 92 одсто.

"Као инвеститор задовољни смо напретком, у дневној смо комуникацији и све решавамо заједно. Убеђен сам да ћемо радове завршити у уговореном року", рекао је Шурла, саопштио је Кабинет потпредседнице Владе.

Мансурбек Султанов, директор огранка "Руских железница" у Србији, који изводе радове, захвалио је на поверењу које је указано овој компанији и рекао да су поносни што могу да учествују у великим пројектима и важном кораку напред у историји Србије.

"Овај пројекат је значајан не само за Србију, већ и за Балкан и Европу. Заправо, реч је о интегрисању српских железница у паневропски коридор. Направили смо лепу сарадњу српских и руских фирми. Ради се и диспечеркски центар и заједно ћемо реконструисати и барску пругу", рекао је Султанов.