Ексклузивни снимци пробијања тунела "Стражевица"

Пробијен је тунел "Стражевица" на обилазници око Београда, деоница од моста преко Саве код Остружнице до Бубањ Потока. Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић поручила је да ће тунел бити завршен 2021. године.

Лева цев тунела "Стражевица" на обилазници око Београда пробијена је јутрос око 10 сати.

Тунел "Стражевица" пробијен је у присуству министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зоране Михајловић, градоначелника Београда Зорана Радојичића, директора "Путева Србије" Зорана Дробњака и генералног директора кинеске компаније "Пауер Чајна" Јанг Боа.

Михајловићева је изјавила да је тунел "Стражевица" симбол победе добра над злом, подсетивши да су током НАТО бомбардовања прве и најтеже бомбе пале на "Стражевицу", али да нису успеле да је пробију.

"'Стражевица' је показала да је отпорна на све сукобе и ратове, као и да када радите добре и квалитетне ствари за свој народ, не можете да не успете. И док се десна цев градила 20 година, обећавам вам да са овом цеви неће бити тако и да ће тунел бити завршен 2021. године", рекла је министарка.

Подсетила и да је Београд једина престоница у Европи која нема обилазницу.

"Завршетком обилазнице транзит ће ићи ефикасније, а грађанима ћемо обезбедити квалитетнији живот. Деоница од Остружнице до Бубањ Потока биће готова 2022. године, чиме ћемо додатно растеретити саобраћај у граду. Хвала кинеској и азербејџанској влади, компанијама и свим радницима што се пројекат реализује у договореној динамици и роковима", рекла је Михајловићева.

Зоран Радојичић рекао је да је Србија у великом таласу инфраструктурних пројеката, те да и град Београд реализује пуно значајних пројеката.

"Обилазница је један од тих изузетно значајних пројеката. Изградња је почела 1992. године, а прва фаза урађена је после 20 година. Значај за Београд је јасан и огроман. Сав транзитни саобраћај ће се померити из градског језгра, па ће и градски саобраћај боље функционисати, биће мање загађења, а вожња безбеднија. И економски аспект није ништа мање важан", рекао је Радојичић.

Јанг Бо изјавио је да је ово кључан пројекат сарадње две државе, део иницијативе "Појас и пут", пројекта који потврђује наше челично пријатељство.

"Пробијање тунела које је изведено 225 дана пре рока је велики успех за 'Пауер Чајну'. Хвала Влади Србије и ресорном министарству на подршци. 'Пауер Чајна' ће настојати да својим трудом и радом успешно заврши изградњу обилазнице, а одличним резултатима оправдаћемо указано поверење, бригу и љубав. И убудуће ћемо подржавати развој српске привреде и економије", рекао је Јанг.

Зоран Дробњак је поручио да је обилазница око Београда дуга 47 километра и да се тренутно ради деоница од Остружнице до Бубањ потока, у дужини од 20 километра.

"На овој деоници имамо три сектора: Остружница–Орловача, Орловача – тунел 'Стражевица' и трећи од 'Стражевице' до Бубањ потока. У питању су компликовани и захтевни радови који се изводе по посебним процедурама и технологији. Након 30 година добићемо обилазницу око Београда, захваљујући помоћи и подршци Владе Србије", закључио је Дробњак.

понедељак, 27. мај 2024.
25° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије