На Сајму крајем јуна журке, с јесени и сајамске манифестације

Београдски сајам очекује ускоро затварање привремене ковид болнице, а за крај јуна планиране су журке на отвореном, које ће уз поштовање епидемиолошких мера бити својеврсно отварање сезоне, рекао је помоћник комерцијалног директора Београдског сајма Александар Ивковић.

Помоћник комерцијалног директора Београдског сајма каже да су у тој установи поносни што су дали све ресурсе у борби против пандемије, а "затварање болнице на сајму ће омогућити да се окренемо примарној делатности".

Сајмови су у Београду заустављени почетком марта пред традиционални сајам аутомобила, а Ивковић каже да су неке манифестација отказане док су друге одложене и биће одржане на јесен у зависности од ситуације.

"Јако је тешка пословна ситуација, осуђени смо на своје ресурсе који су нам овом приликом блокирани, али гледамо у светлу будућност и надамо се да ћемо у јесењем периоду направити колико толико добар пословни резултат", рекао је Ивковић.

Сајамске манифестације су у Београд прошле године привукле 70.000 страних и 25.000 домаћих гостију који су остварили потрошњу од 1,3 милијарде динара.

"То је била рекордна година у последњој деценији за Београдски сајам, надали смо се да ћемо га 2020. превазићи што је нажалост сурово прекинуто пандемијом", каже помоћник комерцијалног директора Београдског сајма.

Током лета нема сајмова, могући други догађаји

"Ми ћемо покушати максимално да искористимо период пред нама, надамо се скором измештању ковид болнице, тако да верујемо да ћемо успети са нашим ресурсима да надоместимо све што смо пропустили у првој половини ове године", рекао је Ивковић.

Штета због необављања делатности у протекла три месеца за Београдски сајам је огромна.

"Податке прикупљамо и тек ће у наредном периоду моћи да се процене, очекујемо помоћ од државе и свих других привредних субјеката јер је заиста важно да имамо велике сајамске манифестације које привлаче велики број туриста и посетилаца у сам град и државу генеришући јако велику потрошњу, и тако директну корист за све привредне субјекте у држави", каже Ивковић.

Светски дан сајамске индустрије је 3. јун, а глобална мрежа великих међународних сајмова годишње одржи 32.000 сајамских манифестација са више од 4,5 милиона компанија учесница.

Током сајмова глобално компаније долазе у контакт са преко 300 милиона посетилаца а укупан пословни учинак, укључујући директне, индиректне и индуковану продају је већи од 250 милијарди евра.