Михајловић: Уместо на дизел, правићемо локомотиве на гас

Руска компанија РЖД разматра предлог да у Србији направи заједничку компанију за локомотиве на гас, рекла је потпредседница Владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић, која се састала са представницима те компаније.

Зорана Михајловић и први заменик генералног директора "Руских железница" Сергеј Павлов разговарали су у присуству амбасадора Александра Боцан-Харченка о текућим и будућим инфраструктурним пројектима у железничком саобраћају, саопштило је Министарство.

Михајловићева је истакла да РЖД изводи радове на најтежем и највећем пројекту у овом делу Европе – изградњи брзе пруге од Београда до Будимпеште и да ће се крајем следеће године од Београда до Новог Сада возити 200 километара на час.

Разговарало се, навела је министарка, и о новим пројектима, о којима је било речи и између председника Александра Вучића и Владимира Путина, пре свега о наставку реконструкције Барске пруге од Ваљева до Врбнице и изградњи јединственог диспечерског центра.

"Очекујемо да приликом посете генералног директора РЖД у априлу потпишемо споразум о реконструкцији пруге, али и положимо капсулу и обележимо почетак радова на изградњи овог диспечерског центра", рекла је Михајловићева.

Навела је и да је поносна на подршку Руске Федерације и додала да РЖД разматра предлог да у Србији направи заједничку компанију за локомотиве на гас, што би било од великог значаја за српску привреду.

"Уместо на дизел правићемо локомотиве на гас", рекла је Михајловићева.

Разговори и о новим активностима

Сергеј Павлов је рекао да се радови на деоници брзе пруге од Старе Пазове до Новог Сада изводе по уговореној динамици и да је она део саобраћајног коридора којим ће возови ићи 200 километара на сат.

"Поред актуелних пројеката, данас смо разговарали и о новим активностима, пре свега барској прузи и јединственом диспечерском центру. Ми у Србији на градилиштима имамо 1.500 радника и срећни смо што са нашим српским колегама можемо да поделимо знање и искуство", рекао је Павлов.

Амбасадор Боцан-Харченко захвалио је потпредседници Владе и министарству на доброј свеобухватној сарадњи и подршци, што је изузетно важно за успешну имплементацију пројеката.

"Поносни смо што су Руске железнице део развоја Србије и реализације пројеката у вашој земљи. Развој инфраструктуре је кључно за интеграцију Србије у Европу, сигуран сам да ћемо и даље поспешивати сарадњу у области инфраструктурних пројеката", рекао је амбасадор.

број коментара 1 Пошаљи коментар
(петак, 14. феб 2020, 16:13) - FORum LIvii [нерегистровани]

vodonik a ne baterije

Уместо на дизел правићемо локомотиве на гас", рекла је Михајловићева.
U Nemackoj je juce u upotrebu pustena lokomotiva na Vodonik .Planiraju da sve lokomotive u Nemackoj a kasnije i u EU budu pokretane vodonikom.
Kao ekoloski apsolutno cisto gorivo , apsolutno neograniceno i svima dostupno, vodonik je oznacen kao gorivo buducnosti.
U Nemackoj i Holandiji se usavrsavaju ekonomski opravdane tehnike dobijanja vodonika , elektrolizom iz vode.
Elektricni automobili su samo prelazno resenje ,zbog komplikovane i za okolinu stetne tehnologije izrade baterija kao i veoma skupe reciklaze.