Првих 17 километара брзе пруге до Будимпеште

Потпредседница Владе Зорана Михајловић обишла је радове на модернизацији пруге Београд-Будимпешта код Инђије, на којој ради руска компанија "РЖД интернешенел", где је постављено првих 17 километара нове пруге за брзине до 200 километара на сат.

"Ова пруга нису само шине и прагови - она је показатељ наше политике у инфраструктури и саобраћају. Ову пругу која је део кинеског глобалног пројекта "Појас и пут" градимо са "Руским железницама", а она ће бити европски коридор који повезује централну са јужном Европом и гради се по европским стандардима", рекла је Зорана Михајловић.

Заједно са министарком изградњу ове пруге обишли су амбасадор Руске Федерације у Србији Александар Чепурин и председник Владе Војводине Игор Мировић, саопштило је Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Михајловићева је исказала велико задовољство радовима "Руске железнице" на овој деоници од Старе Пазове до Новог Сада, и нагласила да је за Србију важно да има савремене путеве и пруге и да на њима раде најбоље компаније.

"Развој железнице је наш приоритет, готово 500 километара регионалних пруга смо реконструисали, а у брзу пругу између Београда и Будимпеште улажемо скоро две милијарде евра. Очекујем и да следеће године започнемо изградњу треће деонице, од Новог Сада до Суботице", рекла је она.

Игор Мировић захвалио је Влади Србије и посебно потпредседници Михајловић на огромном залагању да се овај пројекат реализује, рекавши да је он изузетно значајан за Војводину.

"Повезаћемо Нови Сад са Београдом, до ког ћемо крајем 2021. путовати нешто више од пола сата. А затим и са Суботицом и даље ка Европи. Овај пројекат је важан јер ћемо се повезати на систем брзих пруга у Европи, што нас води ка даљем економском развоју, посебно развоју привреде", рекао је Мировић.

Амбасадор Чепурин истакао је да се економски односи две земље развијају веома позитивно последњих пар година, али да простора и потенцијала за сарадњу има још много.

"Развој саобраћаја и инфраструктуре, изградња путева и пруга важан су услов развоја економских односа Русије и Србије. И зато је овај пројекат значајан. Надам се да ћемо наставити успешну сарадњу, јер је то у интересу обе земље", рекао је Чепурин.
 
Госте су о начину и квалитету изведених радова, као и томе шта је остало још да се уради, упознали заменик директора компаније руских железница "РЖД интернешенел" Мансурбек Султанов и в. д. генералног директора "Инфраструктуре железнице Србије" Мирољуб Јевтић.

број коментара 4 Пошаљи коментар
(петак, 07. јун 2019, 22:21) - Maja [нерегистровани]

Beograd-Horgoš za sat vremena

Da, ali u 25 veku.

(петак, 07. јун 2019, 21:54) - anonymous [нерегистровани]

Pruga

Da li ce ici bas tih 200 kmh.........

(петак, 07. јун 2019, 21:40) - Gradjevinac [нерегистровани]

Odrzavanje

Da li znate koliko kosta godisnje odrzavanje takve pruge? Ako se ne bude adekvatno odrzavala, brzina ce posle 2 godine ekspolatacije pasti ispod 100 km/h... Dakle, ova pruga se ne isplati, ona sluzi za cisto farbanje ove danasnje bolne cinjenice dokle smo kao drzava dogurali.
A da, godisnje kosta oko 300 miliona evra, pitam se kako ce se od prodaje karti toliko zaraditi

(петак, 07. јун 2019, 20:21) - anonymous [нерегистровани]

Pruga

Od Beograda do Horgoša ima 200km. Ako ministarka bude svakih 17km išla da se slika bolje da se preseli odmah u kontejner sa radnicima do kraja mandata.