Како доказати да нам продају робу лошијег квалитета него на Западу

Европски парламент усвојио је Директиву о непоштеној пословној пракси и забрани продаје различитог квалитета производа на истоку и западу Европске уније. И код нас купци кажу да је квалитет брендираних производа лошији него у свету, али, да би се то доказало, потребан је новац.

Крема за руке, детерџент, чоколада, телевизор познатих брендова лошијег су квалитета на источноевропском у односу на западноевропско тржиште.

Годинама потрошачи траже да квалитет буде исти у свим земљама, али су се произвођачи увек оправдавали наводним истраживањима која су показала да су у различитим земљама другачији укуси потрошача.

Пољска организација потрошача је пре десет година прва утврдила да у кексу који се код њих продаје нема путера као у Немачкој, већ се користи уље и да морају да употребе много више детерџента за прање веша.

Чипс је пржен у палмином уместо у сунцокретовом уљу, а у Пољској добијете мању граматуру него у Немачкој.

У Хрватској су добили новац од Европске уније и доказали да је трећина производа код њих слабијег квалитета и да 82 одсто купаца сматра да их произвођачи великих брендова третирају као мање важне у односу на западноевропске потрошаче.

После ових резултата, компанија која се бави производњом хране за децу одлучила је да повуче кашице са тржишта и замени их квалитетнијим.

У Европском парламенту напокон је донета директива у којој пише да је овакав третман купаца непоштена пословна пракса.

Поставља се, међутим, питање како обезбедити да произвођачи поштују ову директиву.

"Борци који су ово изгласали, међу којима је и Биљана Борозан, хрватска представница у Европском парламенту, предвидела је и такву ситуацију јер се претпоставило да ће већина произвођача ипак задржати своје производе који нису истог квалитета. У том смислу они су предложили и тражили да се сваке две године врши ново упоредно истраживање у земљама источне Европе и земљама западне Европе. Уколико се види да је различитог квалитета такви проивођачи ће сигурно бити кажњени", каже за РТС Вера Вида из Центра за заштиту потрошача.

Код нас нема новца за таква истраживања, па чак ни за проверу колико потрошача себе доживљава мање вреднима од купаца у другим земљама.

"Велико број потрошача који живи и ради у иностранству долази нам са таквим захтевима, да је роба која се продаје у западној Европи и роба која се продаје код нас исти бренд, а потпуно различитог квалитета. У Србији до сада још нико није урадио упоредно испитивање, тако да не можемо да кажемо са сигурношћу да ли то јесте или није. Углавном се то односи на кондиторске и козметичке производе", објашњава Вида.

У нашем Закону о заштити потрошача постоји уредба која пласирање производа различитог квалитета третира као непоштену пословну праксу.

Чини се, међутим, да је најтежи задатак доказати да нам светски произвођачи продају оно што не би понудили домаћем потрошачу.

Број коментара 13

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
19° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво