Онлајн приговори за бржу комуникацију клијената и банке

Свака пословна банка од данас је дужна да на сајту омогући приступ за примедбе клијената незадовољних радом матичне банке. Одмах по пријему приговора банка је дужна да кориснику потврди пријем и одговори на рекламацију. Слични формулари наћи ће се и на сајту Центра Народне банке за заштиту корисника и она ће бити укључена у евентуалне спорове.

Да ли у случају спора клијента са банком, банка увек излазе као победник? Чини се све мање јер од данас су све банке дужне да на својим сајтовима обезбеде пријем рекламација.

"Банке су дужне да омогуће линк на основу којег корисник може директно да буде пребачен на одговарајућу страницу где ће попунити приговор и проследити банци. Такође смо омогућили корисницима који користе Е-бенкинг и М-бенкинг да на основу ових апликација директно прослеђују приговоре банци", каже Бојан Терзић, директор Сектора за заштиту корисника НБС.

У банкама тврде да могућност притужби на рад банке постоји и да је то и драгоцено искуство и Народној банци како би брже прилагођавали прописе.

Када је реч о притужбама клијенти се најчешће жале на обрачун камате, накнада или стања у кредитном бироу.

"Из нашег искуства произилази да је негде 20 до 25 посто тих притужби и приговора оправданих. Тако да се те притужбе решавају одмах и извињавамо се клијентима свугде где смо направили грешку", истиче председник Извршног одбора "НЛБ банке" Бранко Грегановић.

У прошлој години Народна банка Србије наложила је пословним банкама у 26 случајева да исправе пословање јер нису поступиле по правилима службе.

Такође изрекла је и три решења где се налаже да банке послују по фер условима пословања.

Сања Швоња из "Креди агрикол банке" истиче да се у тој банци сваки приговор обрађује појединачно, у складу са свим законима прописима и интерним процедурама, и на сваки се одговара појединачно у складу са законским роком.

"Тако сваки клијент има свест о томе да је његов приговор или жалба процесуирана баш на начин како је њему потребно, са идејом да се кроз међусобну комуникацију нађе решење које је обострано прихватљиво", напомиње Швоња.

Народна банка припрема и уредбу према којој ће банке већ наредних недеља приликом оглашавања или склапања уговора клијенту морати да прикажу све добре и лоше стране задуживања, укључујући све детаље задуживања са добрим или лошим сценаријом, утицајем промене камате на дуги рок.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
8° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво