Потписан уговор за пругу Стара Пазова - Нови Сад

Српске железнице потписале су са компањом Руских железница РЖД интернешнел анекс 3.1 уговора о руском кредиту за градњу пруге Стара Пазова - Нови Сад у дужини од 40 километара. Вредност радова је 338 милиона долара, а планирана је модернизација постојећег и изградња другог колосека.

Ово је последња деоница за коју није био потписан анекс уговора о финансирању средствима руског кредита, чија је укупна вредност 800 милиона долара.

Деоница Стара Пазова - Нови Сад је део пруге Београд - Будимпешта на којој ће путнички возови достизати 200 километара на сат.

Планира се да радови почну у првом кварталу 2017. године.

Потписивању уговора присуствовала је потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић и први потпредседник Руских железница Александар Мишарин.

Уговор су у Влади Србије потписали в. д. директор Инфраструктуре железнице Србије Душан Гарибовић и председник РЖД интернешнел Сергеј Павлов.

Михајловић је након потписивања одржала састанак са руском делегацијом, након којег ће у Вреоцима присуствовати почетку радова на реконструкцији барске пруге од Ресника до Ваљева, која се такође финансира руским кредитом.

Руски кредит обухвата модернизацију и градњу Панчевачке пруге, шест деоница на Коридору 10, обнову барске пруге од Ресника до Ваљева, пругу Стара Пазова - Нови Сад и набавку 27 нових дизелмоторних возова из Русије.

Анекс предвиђа израду пројектне документације за којом ће уследити изградња два велика објекта - вијадукта у пловном делу реке Дунав и тунела Чортоновци, израду пројекта за реконструкцији, модернизацију и изградњу двоколосечне железничке пруге на деоници Стара Пазова - Нови Сад и израду пројекта за изградњу јединственог диспечерског центра за управљање саобраћајем возова (ДЦУС).

У складу са споразумом, РЖД интернешнел ће изградити два објекта јединствена по величини и значају за железничку инфраструктуру Србије - вијадукт у плавном делу реке Дунав и тунел Чортановци.

Нови вијадукт ће бити двоколосечни и обухвата два моста од којих је сваки дугачак око три километра.

Дужина новог тунела Чортановци, који се састоји од две цеви спојене евакуационим пролазима износи 2,2 километра.

Приликом изградње тих објеката биће коришћење напредне методе за извођење радова на пробијању тунела и учвршћивање земљишта у циљу заштите од клизишта.

Како би се скратили рокови за изградњу радови ће се истовремено изводити на неколико локација.
Једна од тачака споразума који је данас потписан је пројекат за изградњу јединственог диспечерског центра за управљање саобраћајем возова (ДЦУС) у Србији о чијем су се стварању уговорне стране договориле у октобру 2015. године у оквиру посете премијера Србије Александра Вучића Москви.

Изградња ДЦУС у Београду даће могућност да се са управљања саобраћајем "на основу чињеничног стања" пређе на превентивно управљање, које омогућава да се прогнозира ситуација на железничкој прузи узимајући у обзир све факторе ризика.

Укупна вредност споразума је већа од 338 милиона долара, од којих више од 258 милиона износи вредност за изградњу тунела и вијадукта.

број коментара 0 Пошаљи коментар