субота, 29.09.2012, 09:34 -> 10:10
Рецептивни туризам
Поред великог броја туристичких агенција, мало је оних које се баве рецептивним туризмом односно довођењем страних туриста у Србију. Како би се остварио спољнотрговински суфицит, основни задатак туристичких радника је да учине све како би привукли у нашу земљу што више странаца.
У Србији послује више од 500 туристичких агенција, али највећи број њих води наше људе у иностранство, а само неколико агенција бави се такозваним рецептивним туризмом, односно довођењем страних туриста у нашу земљу. И то не чуди, рецептива је тежак и скуп посао са често неизвесним исходом.
Према речима Биљане Марчете, из туристичке агенције "Магелан" из Новог Сада, агенције морају добро познавати Србију, морају обићи све дестинације, и знати шта да понуде.
"Такође потребно је штампати материјал, преводити га, отворити веб сајт, наступати на сајмовима, и закупљивати штандове. А то је све јако скупо", закључује Марчета.
Страни туристи који дођу у Србију, кажу агенти, по правилу су светски путници који су обишли бар пола планете. Долазе веома припремљени, много шта већ знају о нашој земљи, а има и оних који су пре поласка на пут, прочитали роман "На Дрини ћуприја".
Најрадије обилазе манастире и тачно знају по којој је фрески који манастир познат. Осим организовано, преко агенција, често долазе и сами и изнајмљеним колима обилазе Србију.
Бранко Ковачевић, из агенције "Rental car & info", каже да страни туристи долазе углавном спремни.
"Једино што од нас траже кад дођу, ако не желе да плате џи-пи-ес (GPS) услугу, јесу мапе Србије", додаје Ковачевић.
Поред манифестација и Београда као веома популарне европске метрополе, странце у Србији одушевљава Дунав, нетакнута природа и органска храна.
Како истиче Александар Сеничић, директор Јуте, не треба заборавити ни бање које са малим улагањима могу да заузму значајно место у рецептивном туризму.
"Потребно је окренути се велнес и спа туризму који је у овом тренутку најпосећенији у Европи", закључује Сеничић.
Агенције које доводе стране туристе у Србију очекују помоћ државе. Како је њихов посао практично извоз, траже укидање ПДВ-а.
Горан Петковић, државни секретар за туризам, каже да се у кризним временима ниједна влада не одлучује на укидање пореза, напротив, "уводе се нови порези или повећавају стари".
Ипак, држава обећава агенцијама помоћ код промоције наше земље на страним тржиштима, а изградњом квалитетних туристичких и угоститељских објеката омогућавају им да успешније продају своје аранжмане.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар