Читај ми!

Како повећати продају аутомобила

Продаја аутомобила у Европи пала за 50 одсто. Рециклажа аутомобила старијих од 15 година, субвенционисање акцизе за гориво и продаја привредних возила без ПДВ-а, најчешћи предлози које су европски произвођачи упутили владама својих земаља да би повећали продају.

Аутомобилска индустрија у Европи, осим у Немачкој, бележи пад продаје нових возила и велике губитке. На југу Старог континента, продаја је пала за 50 одсто, највише у последње две деценије. Код нас, за више од 40 процената у односу на прошлу годину, а готово 80 одсто мање него рекордне 2008. године.

Европски произвођачи упутили су владама својих земаља предлоге о томе како повећати продају и сачувати радна места у фабрикама.

Најчешћи предлози - рециклажа аутомобила старијих од 15 година, субвенционисање акцизе за гориво и продаја привредних возила без ПДВ-а.

Док чека одговор Владе у Риму, "Фијат", у договору са једном нафтном компанијом већ нуди погодности: ако купите његово возило, годину дана гориво плаћате упола јефтиније, што је заправо попуст од 1.200 до 4.500 евра по моделу. И остали крећу "Фијатовим" стопама.

"Тражићемо од свих земаља где се продаје наса еколошка "опел ампера" исте субвенције. Јер, Финска сада то возило субвенционише са 12.000 евра, а Грчка само са 2.000. Наравно, инсистираћемо и на субвенцијама за замену аутомобила по принципу "старо за ново", рекао је Мишел Корнорад из "Џенерал моторса".

У Србији, први пут од како су уведене субвенције за продају домаћег пунта, "Фијат" је у првих шест месеци ове године - продао мање аутомобила од неких страних произвођача.

Душан Цинцар из "Ауто Чачка Шкода" каже да је тржиште у овој години од јануара до јуна "пало" у односу на прошлу годину 42,2 одсто.

"Шкода је први пут најпродаванији ауто бренд на нашем тржишту са учешћем у продаји од 13,42 одсто", каже Цинцар. 

Многи модели су појефтинили, гаранције су повећане до седам година, али све то није довољно да се повећа продаја. Због тога ће Удружење увозника предложити Влади сет мера - увођење система продаје старо за ново, где би се ПДВ обрачунавао на разлици цене између новог и старог возила, као и да се субвенционишу сви аутомобили, а не само "Фијатови".

Председник Удружења увозника аутомобила и делова Србије Милош Петровић каже да код регистрације возила покушавају да уведу таксе према загађењу, односно да колико возило загађује ваздух толико плаћа већу таксу приком регистације, што до сада није био случај.

Сваки предлог разматраће надлежно министарство, некад и њих неколико, али ће само једно дати укупну оцену предложених мера. Због дугих бирократских процедура, увозници страхују да су мере за стимулацију продаје возила на дугом штапу.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 20. септембар 2024.
23° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи