Читај ми!

Повратак америчког џина

Амерички гигант "Џенерал моторс" вратио се у великом стилу. После проглашавања банкрота пре три године, ГМ је поново постао компанија са највише продатих аутомобила и тако, од јапанске "Тојоте", преузео трон и круну коју је предао 2008. године.

"Џенерал моторс" се поново вратио на врх аутомобилске индустрије. По броју продатих аутомобила амерички џин је први у свету са нешто више од девет милиона продатих аутомобила.

Друго место припало је немачком "Фолксвагену" са 8,16 милиона продатих аутомобила, док је са првог на треће место пао јапански гигант "Тојота" са 7,9 милиона продатих аутомобила.

"Џенерал Моторс" је забележио укупан скок продаје од 7,6 одсто, односно више од 11,4 одсто на америчком тржишту и 4,4 одсто на европском.

Повратак америчког џина долази само три године након што је компанија из Детроита објавила банкрот 2009. године, када је Конгрес "ускочио" са спасоносним финансијским пакетом.

Извршни директор Ден Акерсон рекао је да, иако је компанија заузела прво место по продаји кола, приоритет није број продатих аутомобила већ профит који се остварује од њихове продаје.

"Морамо да се фокусирамо на профите, а не само да постављамо бројеве на таблу", истакао је Акерсон.

Док једном не смркне...

Колико год био сензационалан велики повратак "Џенерал Моторса" мора се узети у обзир и чињеница да је "Тојота" имала велики проблем са силама које немају везе са оним тржишним.

Наиме, јапански гигант суочио се са падом производње због катастрофалног земљотреса марта 2011. године, цунамија и нуклеарне кризе у Јапану.

Као да то није било доста, Тајланд, на којем јапанске компаније имају огромне погоне за производњу, погодиле су вишемесечне поплаве и застој у производњи.

Највећи јапански произвођач аутомобила подигао је производњу последњих месеци и попунио осиромашене залихе и намерава да повећа производне капацитете на тржиштима земаља у успону, као што су Бразил и Кина.

Стручњаци, међутим, кажу да ће и поред тога "Тојота" бити суочена са оштром конкуренцијом на путу опоравка на тржиштима на којима су конкурентске компаније већ преузеле део "колача".

Аналитичар "Џеј Пи Моргана" Кохеи Такахаши сматра да рангирање положаја на лествици најуспешнијих продаваца није толико битно, колико чињеница да "Тојота" мора да усвоји стратегију подстицања испорука.

Такахаши подсећа да се "Тојота", у производњи мањих аутомобила за тржишта земаља у успону, нашла иза ривала попут "Нисана".

За сада "Тојота" није саопштила прогнозу пословања групације у овој години, али очекује скок испорука од 20 одсто, на рекордних 8,48 милиона возила.

број коментара 3 Пошаљи коментар
(субота, 21. јан 2012, 20:31) - anonymous [нерегистровани]

Istina

Uzeli tron od Tojote koju su tokom zadnjih godina ometali u radu pronalazeci nepostojece greske na njihovim autima u milionskim brojevima.Nemaju oni sanse protiv Toyote. Dusan

(субота, 21. јан 2012, 19:49) - anonymous [нерегистровани]

Amerikanci

Pa zar jos uvek igrate istu igru,onda ste stvarno zavrsili pricu.

(субота, 21. јан 2012, 19:30) - anonymous [нерегистровани]

Kako da ne

Da,da,da, rezija je uvek ista.