Ауто-путем кроз Црну Гору не пре лета 2021. године, шта кочи радове

Деоница ауто-пута Подгорица-Матешево неће бити завршена ни у другом продуженом року до 30. септембра ове године, потврђено је "Вијестима" из Министарства саобраћаја и поморства. То је озваничнио и премијер Душко Марковић, указујући на околности због коронавируса и то што су радови ослоњени на домаћу оперативу, а извођачу фали око 800 радника.

Првобитни рок завршетка деонице Подгорица-Матешево од 42 километра требало је да буде 11. мај 2019. године, али је продужен за 17 месеци. Разлози кашњења били су недовољна техничка припремљеност пројекта као и велики број неуговорених радова попут петље "Смоковац", електро и водоводне мреже и неколико приступних путева.

Садашњи разлози за кашњење су последице пандемије коронавируса, а нови рок могао би бити до лета наредне године.

Министарство саобраћаја каже да је проценат изведених земљаних радова на отвореној траси око 90 одсто.

"С обзиром на отежано функционисање, отежано снабдијевање материјалом и опремом, недостатак радне снаге, треба очекивати да је динамика извођења радова у овој години буде знатно слабија од планиране, што може имати и свој одраз у крајњем року реализације, а што ће бити третирано у складу са релевантним уговорним процедурама", наведено је из Министарства саобраћаја на питање да ли ће ова деница ауто-пута бити завршена у новом року до краја септембра.

Процена кад ће се завршити радови

Генерални директор Директората за државни буџет у Министарству финансија Бојан Пауновић рекао је деоница ауто-пута неће бити завршена ни у новом року.

"Оно што је јасно је да се очекује одређено одлагање због постојећих околности, тако да ће завршетак ауто-пута бити током следеће године, вероватно у првој половини", казао је Пауновић.

Он је потврдио и да прва рата за отплату ове дионице пристиже на наплату у јулу наредне године. Првобитно је било планирано да деоница ауто-пута буде завршена две године пре почетка отплате, како би се у том периоду завршио технички пријем, али и остварио део прихода кроз наплату путарине.

Сада ће прва рата за наплату од 33,7 милиона долара, увећана за камату, у најбољем случају доћи на наплату истовремено када се радови буду завршавали. Друга рата у истом износу долази на наплату крајем наредне године.

Наредних 14 година, колико ће трајати отплата овог кредита чија основица износи 944 милиона долара, годишња рата са каматом износиће око 80 милиона евра, уколико се задржи постојећи курс.

Од наплате путарине, према ранијим процјенама, може се годишње очекивати до 20 одсто овог износа.

Још није донета одлука о томе ко ће управљати овом деоницом ауто-пута када буде завршена њена изградња и окончан технички пријем, односно да ли ће њоме управљати државна компанија "Монтепут" или ће бити дата некој приватној компанији кроз концесију или приватно-јавно партнерство а која би градила наредну деоницу.  

петак, 29. март 2024.
23° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво