Пронађена и друга црна кутија

У Атлантском океану пронађена и друга црна кутија Ер франсовог авиона, који се срушио 2009. године. Тада је страдало 228 путника и чланова посаде.

Нађена је и друга црна кутија авиона компаније Ер франс који се 2009. године срушио у Атлантски океан, одневши у смрт 228 путника и чланова посаде, саопштено је у Паризу.

У недељу, готово две године после несреће, на дну оекана, 3.900 метара испод површине, нађена је прва црна кутија - која снима податке о лету и раду кључних уређаја авиона, а данас и друга - која снима разговор пилота.

Две црне кутије могле би да расветле узрок несреће авиона који се 1. јуна 2009. године срушио по олуји током лета Рио де Жанеиро-Париз.

Француски Истражни биро саопштио је јуче да је прва црна кутија добро очувана и да би се из података забележених у њој могао открити узрок пада авиона.

Очекује се да из океана буду извађени други делови авиона, вероватно пилотска кабина.

Истрага је кренула у новом правцу марта ове године, када је француски судија поднео оптужницу против Ер Франса и произвођача авиона Ербаса, за убиство из нехата.

број коментара 1 Пошаљи коментар
(среда, 04. мај 2011, 21:23) - Hr.Jovica Miljic [нерегистровани]

Pronadjena i druga "CRNA KUTIJA"

Vadjenjem kutija u kojima se nalaze zapisi razgovora pilota i podaci o zadnjim tehnickim parametrima, u pilotskoj kabini, nesumnnjivo ce doprineti jasnijem saznanju o zadnjim trenucima pada aviona(obrusavanja u okean).Ono sto se sa sigurnoscu zna,to su parametri spoljasnjeg pracenja puta aviona.Oni nazalost pokazuju losu procenu posade(pilota i kopilota)o vremenu koje se nalazi na putanji leta.Oni su izveli nedovojlno skretanje sa predvidjene putanje.Tu se radi o izuzetnoj snazi i brzini vertikalnog strujanja u oba smera CN (cummulo nimbusa)oblaka, koji vrlo lako dovode do lomova vitalne konstrukcije letilice i otkazivanja upravljackih sistema.Ovo je posebno vazno kod modernih letilica kod kojih se ne ugradjuju mehanicki sistemi upravljanja zbog ustede u tezini.U vezi toga je vazna cinjenica sve vece upotrebe kompozitnih materija,koji nisu dovoljno elasticni.
Za pohvalu je odluka vrlo inteligentnog i odvaznog istraznog sudije, da podigne optuzbu protiv proizvodjaca letilice i kompanije koja je koristila taj aparat.Nadajmo se da ce svi tehnicki podaci kao i podaci o proceduri letenja biti dostupni tom istraznom sudiji.Nadajmo se da ce presudom doci do neophodnih promena koje ce doprineti bezbednom avio saobracaju.