Читај ми!

Индустрија бицикала: Како је Португалија постала велесила

Португалија је постала највећи европски произвођач бицикала и делова за њих. Кажу да је тајна у знању, али и нижим платама него у Немачкој или Италији. Бранши се предвиђа вртоглави раст јер су бицикли опет у моди.

Бицикли с рамом од бамбуса, тркачки бицикли од карбона и с најлакшим седиштем на свету од само 35 грама, али и обични бицикли за свакодневицу: све се то производи у Португалији, земљи која се последњих година попела на позицију највећег произвођача у Европи.

"Ми смо прошле године извезли бицикала и опреме у вредности од 600 милиона евра, а ове године ће их бити још више", каже Гил Надаис, главни секретар португалског удружења произвођача бицикала "Абимота".

Испред Италије и Немачке

Од 2020. Португалија је највећи произвођач бицикала у Европи, а предност пред конкуренцијом из Италије и Немачке би се могла и додатно повећати. "Солидно знање, иновативност, квалитетна и повољна радна снага и флексибилност: то су главни разлози за изненађујући успех португалске бициклистичке индустрије", каже Надаис.

Филип Мота, директор произвођача бицикала "Инсајклс" из градића Анадије у централној Португалији, један је од заслужних за успех. Међутим чак је и њега изненадио овај узлет. Од 2009. се број запослених у његовом предузећу повећао с 40 на 300.

Ове године "Инсајклс" ће произвести 250.000 бицикала у вредности од 80 милиона евра.

У производним халама у Анадији, која се назива бициклистичком метрополом Португалије, радници месечно зарађују између 800 и 1.000 еура, знатно мање него колеге у Немачкој.

Због ситних делова роботи још увек не долазе у обзир. Велика пажња се обраћа на квалитет. "Сваки радник контролише оно што је направио радник пре њега", објашњава Филипе Мота.

Бицикли за друге марке

На једној од производних линија се склапају бицикли за компанију "Лајм" (Лиме), која изнајмљује уличне бицикле. "Деведесет одсто наше производње отпада на међународне марке, око десет одсто су бицикли с нашим логом који се могу купити широм света", каже Мота.

Такав је случај и с осталим португалским произвођачима бицикала. "Најважнија је производња за друге, међународне марке", каже Надаис из "Абимота" која заступа интересе преко 24.000 запослених у бициклистичкој индустрији Португала.

Бранши се предвиђа вртоглави раст од 30 одсто годишње захваљујући великој потражњи за електричним бициклима.

Водећи и у сектору бициклистичке опреме

И у све уноснијем сектору бициклистичке опреме много компоненти долази из Португалије. "Многа седишта за децу, и оквири од карбона, седишта или опрема за теретне бицикле долазе из Португала, а купци то најчешће и не знају", поносно говори Надаис.

Филип Мота је доживео трансформацију португалске бициклистичке индустрије. Прошла су времена гломазних челичних и једноставних двоточкаша.

"Данас производимо све: од бицикала за 199 до оних за 12.000 евра", каже Мота.

Градић Анадија би ускоро могао да постане не само бициклистичка метропола Португалије него и целе Европе.

среда, 18. септембар 2024.
17° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи