Читај ми!

РТС проверава какво је стање у Лондону због несташице горива

Британска војска је у приправности због несташице горива на око две трећине пумпи широм земље. То је само део притиска владе и синдиката на нафтне компаније како би повећале плате домаћим превозницима. У међувремену, милиони Британаца настављају да панично празне резерве преосталих отворених пумпи.

Саобраћај у Лондону нимало не личи на онај на који су туристи деценијама навикли. Разлог је наравно пандемија, али и несташица горива. До које мере је узрок једно, а до које друго, предмет је политичких расправа ових дана.

Ретки срећници су успели да напуне резервоаре. Две трећине пумпи је преко викенда пресушило због паничне куповине. Неке су затворене због вређања и претњи запосленима. Но, за милионе Британаца без црног злата, нема ни хлеба.

Стручњаци процењују да Британији недостаје око сто хиљада радника у саобраћајном сектору. Влада одбацује оптужбе да је за то крив Брегзит.

"Одласком из Европске уније преузели смо контролу над имиграцијом. Ако хоћемо, можемо, како смо и саопштили ове недеље, да издамо краткорочне радне визе. Но, наша привреда настоји да цена рада порасте", рекао је британски министар за пољопривреду и животну средину Џорџ Јустис.

Британија годишње може да обучи до 50.000 нових камионџија. Но, представници синдиката, окупљени на годишњој конвенцији опозиционих лабуриста у Брајтону, поручују да возача има довољно, али да су услови рада бедни. Лидер опозиције Кир Стармер, углавном заокупљен кресањем крила екстремној левици у својој странци, пропустио је да се заложи за права радника.

Опрезан је и Џереми Корбин, који се не изјашњава у прилог "увоза" радне снаге. Влада најављује могућност издавања радних дозвола за пет хиљада страних камионџија. Помињу се вртоглаве суме од 70.000 фунти годишње. Но, питање је да ли ће ико доћи?

"Није довољно да међународне компаније возачима дају краткорочне бонусе, већ морају да покажу превозницима и камионџијама да су озбиљни и вољни да плате поштено. То је најважнији сигнал, који мултинационалне компаније треба да пошаљу. То би изазвало талас одрживог пословања и омогућило синдикатима да испослују поштене колективне уговоре, а послодавцима да поново послују на фер начин", рекао је шеф истраживања холандских здружених синдиката Едвин Атема.

Дакле, и десничарска влада и левичарски синдикати врше притисак на нафтне компаније да повећају плате превозницима. Да та тактика даје разелтата указује и заједничко саопштење снабдевача горивом, са компанијама попут "Шела" и "Бритиш петролеума" на челу, којим се нација уверава да ће снабдевање "бити нормализовано у наредним данима". Борис Џонсон је спреман да упосли војску, мада њени припадници могу само да возе, али не и да танкују гориво.

Наредни дани показаће да ли ће британски Паја и Јаре обући војне униформе.

петак, 26. април 2024.
18° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво