Истрага о паду "боинга 737-макс", шта је довело до катастрофе

Систем против губитка снаге био је активиран пре него што је авион додирнуо земљу, прелиминарни је закључак истраге остатака авиона "Етиопијан ерлајнса", саопштила је енглеска штампа.

Планирана поправка софтвера спречиће операцију која се понавља у систему и која је централни безбедоносни проблем, саопштио је "Боинг".

Истражитељи авиона "боинг 737-макс" који се срушио у Индонезији такође су се фокусирали на нови систем за снагу МЦАС, пренео је Ројтерс.

Истрага се, такође, бави и квалитетом тренинга пилота овог модела авиона.

"Боингова" флота "737-макс" приземљена је широм света од несреће 10. марта. Компанија је изгубила 28 милијарди долара тржишне вредности, а довело је у питање унапред извршене наруџбине авиона вредне више од 500 милијарди долара.

Федералном суду у Чикагу стигла је тужба породице страдалог држављанина Руанде, у којој тврде да је компанија "Боинг" лоше направила аутоматски систем контроле лета.

Из "Боинга" нису коментарисали тужбу.

Најмање две године пре пада авиона у Индонезији амерички и европски регулатори знали су да контролисање угла носа авиона модела "737-макс" можда неће бити довољно у сличним ситуацијама као у наведеним несрећама.

Европска агенција за авијацију и свемир (ЕАСА) издала је сертификат да је авион безбедан делимично због тога што су сматрали да ће допунске процедуре и тренинг објаснити пилотима "неуобичајене ситуације" у којима би морали да управљају мануелно и да "тримују" нос авиона.

број коментара 2 Пошаљи коментар
(петак, 29. мар 2019, 20:13) - anonymous [нерегистровани]

Nije bas ni za gubitak uzgona

Ovaj sistem automatski kontrolise horizontalni stabilizator ili ti ona dva mala krila na repu aviona. Problem kod ovog aviona je sto ima jake motore i kad se da pun gas kao pri poletanju nos aviona moze brzo otici previse na gore, sto moze dovesti do gubitka uzgona. Ovaj sistem je ugradjen da automatski spusti nos tako da se avion ponasa kao i svaki drugi u letu bez naglih i neocekivanih pomeranja nosa nagore. Inace ovaj sistem nemaju drugi avioni

(петак, 29. мар 2019, 16:27) - anonymous [нерегистровани]

Znam da niste piloti

MCAS je sistem za gubitak “uzgona” a ne snage. Lift-uzgon, power-snaga. Da vam skratim muku, kada nema uzgona pada avion jer ništa ne drži krila u vazduhu.