Немачка планира забрану старих дизел-аутомобила

Немачка влада планира да до краја године донесе одлуку која ће омогућити забрану кретања старијих дизел-аутомобила у градовима, како би се смањила емисија азотних оксида. То значи да, ако немате дизел-стандард "eвро 6", који се производи од 2015, нећете моћи да уђете у уже грaдско језгро немачких градова.

Спровођење најновије владине иницијативе створиће трошак бројним власницима старијих дизел-возила, јер је идеја да се возачи подстакну на куповину електричних и хибридних аутомобила.

Позиви и иницијативе за забрану старијих дизелаша постали су гласнији и истрајнији откако је у септембру 2015. откривено да је "Фолксваген" варао на тестовима емисија издувних гасова на моделима са дизел-моторима.

Истовремено, то неће бити охрабрујућа порука ни за немачку аутомобилску индустрију, која своју будућност у великој мери и даље заснива на дизел-технологији.

"Овај корак је неопходан како би се зауставило даље загађење у периоду док електрични аутомобили не буду више заступљени на градским улицама и док дизелаши заиста не постану – како данас тврде произвођачи аутомобила – чистији. Када ступи на снагу, одлука ће бити примењена на дизел-возила која не задовољавају "eвро 6" норму", каже заменик министра за заштиту околине Немачке Јохан Фласбарт.

Готово половина од три милиона нових возила, колико се годишње прода у Немачкој, јесу дизелаши. С друге стране, Европска агенција за животну средину саопштила је да су емисије финих честица и азотних оксида одговорне за бројне болести које сваке године само у Немачкој однесу 10.000 живота.

Удружење произвођача оштро протестује због ових одлука, али каже да ће се повиновати одлуци владе.

"Било би погрешно уперити прст само на дизелаше. Сви они који се залажу за заштиту околине и спречавање климатских промена, не могу да се одрекну дизел-технологије, а то знају и министри", истиче Рупер Штедлер из "Аудија".

Да се немачки произвођачи аутомобила још увек у великој мери ослањају на дизел-технологију, показује податак да дизелаши чине 74 одсто продаје БМВ-ових возила, док је код "Аудија" тај удео нешто мањи, али и даље износи високих 67 процената.

Према најновијим подацима, "евро 6" норму задовољава трећина дизелаша који саобраћају путевима у Немачкој.

У тој земљи процењују да ће у наредних пет година 14 милиона аутомобила са старим дизел-моторима бити замењено новим, чистијим дизелашима. Стручњаци кажу да ће они већином завршити у Азији и на Балкану, где строгих прописа о загађењу нема. 

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 05. мај 2024.
22° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара