Читај ми!

Око: Мобилни телефон код деце као "дигитална цуцла"

Пракса забране мобилних телефона све је учесталија у српским основним и средњим школама. Наш закон каже да се за њихово коришћење добија укор. С друге стране, дигитално доба је у пуном јеку. Телефони у школама могу да се користе само за едукацију, али уз врло јасна правила, оценила је у емисији "Око" Ана Мирковић, психолог и специјалиста за дигиталне комуникације. Др Ранко Рајовић, стручњак за развој интелигенције и аутор НТЦ програма, сматра да деци мора да се понуди алтернатива, а то је активација мозга на природан начин.

За нове генерације школараца се популарно каже да су "рођени са телефоном", тј. да су од малена навикнути на екран и велики број информација. Последица тога је слаба пажња на дуже стазе.

Др Ранко Рајовић објашњава да мобилни телефони код деце стварају зависност. 

"Као код дроге. Деца излазе у двориште на одмор и на телефонима су. Слаба социјализација, мозак ради брже, стотине слика им је пред очима. Њима је досадно. Имају проблем хиперпажње, док ми старији имамо дубоку пажњу. Много проблема смо са тим направили", упозорио је Рајовић.

У појединим школама по Србији је уведен режим без телефона и то је донело позитивне резултате, кроз већу међусобну комуникацију ђака. Психолог Ана Мирковић наводи да нису телефони толики проблем, колико сврха њихове употребе.

"Проблем је настао у томе што се у ниским узрастима даје телефон, 'дигитална цуцла' за пар наших минута мира. Дете научи да инстант добије дозу допамина. То морамо да мењамо. Потребна је дефиниција система едукације родитеља. СЗО каже да не треба детету до 18 месеци дати телефон", истиче Мирковићева.

Она додаје да мобилни телефони могу да буду корисни на часу уз одређена правила.

"Могу да се користе кроз едукацију, али уз врло јасна правила, као што постоји правило употребе рецимо шестара. Мора да постоји правило да на часу нема телефона. Чак и да забранимо, деца долазе са предискуством. Она хоће брзо испричану причу, линеарно сазнање", каже Мирковићева.

Др Рајовић наглашава да је суштина у игри и активацији мозга. 

"Ми њима треба да направимо методе учења да им буде довољно интересантно, да им личи на игру и добили бисмо резултат. Морамо да им понудимо игру. Ако им ми не понудимо игру, него морају пасивно да слушају пет сати, нормално је да ће да гледају кроз прозор или у телефон. Алтернатива је понуда активације мозга на један природан начин и тако ћемо да добијемо резултат", појаснио је Рајовић.

недеља, 19. мај 2024.
20° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара