Читај ми!

Весић: Ауто-пут од Новог Београда до Сурчина и део Моравског коридора ће бити завршени 31. марта

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић најавио је да ће деоница ауто-пута од Новог Београда до Сурчина, као и део Моравског коридора од Појата до Макрешана бити завршени до 31. марта. Истакао је да је за субвенцију за замену старих дизел возила издвојено 102 милиона евра и да је циљ да се од следеће године замене возила са "евро 1", "евро 2" и "евро 3" моторима.

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић рекао је да је у разговору са шефом Мисије ЕУ у Србији Емануелом Жиофреом прецизирао одређене заједничке кораке када је у питању изградња путне инфраструктуре и подсетио је да је од око три милијарде евра бесповратне помоћи коју је Србија добила од ЕУ у саобраћај отишло 420 милиона евра.

"Ми имамо неколико великих пројеката са великим грантовима ЕУ. Први је, наравно, Ниш–Мердаре, ауто-пут мира за који ЕУ да је 40 милиона евра гранта. Други је Ниш–Димитровград, реконструкција пруге, где је обезбеђено 110 милиона евра гранта ЕУ. Потом, завршили смо пројекат интермодалног терминала у Батајници. То је терминал који омогућава да се роба са железнице пребаци на камионе и обратно. То ће бити будућност Србије, логистике. Ту смо добили грант од тринаест милиона евра", рекао је Весић.

Додао је да су разговарали и о томе како да се убрзају пројекти које финансира Европска унија, а истакао је да ни "ми нисмо задовољни тим темпом". Због тога, навео је, биће формирана заједничка комисија која ће радити на евалуацији сваког пројекта и да ће се проблеми решавати на лицу места.

Весић је рекао да је 31. јануара завршен конкурс за програм развоја Овчарско-кабларске клисуре и југа и запада Србије, а да је неколико пројеката у тим деловима земље посебно важно.

"Као што је изградња стакленог видиковца у Овчарско-кабларској клисури који ће бити, верујте ми, права туристичка атракција. Затим, уређење рехабилитационог центра у самој Овчар бањи. У Краљеву, пошто се тренутно реконструише Маглич, средњовековна тврђава, радимо пасарелу која је неопходна да би се дошло до те тврђаве и радимо реплику средњовековног српског села како би подигли туристичку атрактивност целог тог дела. Радимо у Лебану Царичин град, очување и истраживање Царичиног града. Радимо уређење центра Бојника, радимо културни центар у Сијаринској бањи, обнову римског купатила. Радићемо визиторски центар у Ђавољој вароши, затим пут између Куршумлијске бање и ауто-пута мира који се гради", рекао је Весић.

Министар је рекао да се укупно ради на 502 километра брзих саобраћајница, обилазница и ауто-путева, а да ће се прво завршити деоница ауто-пута од Новог Београда до Сурчина и да ће се радови завршити 31. марта, а да ће истог дана бити завршен и део Моравског коридора од Појата до Макрешана, чиме ће, како је навео, Крушевац бити прикључен ауто-путу Београд–Ниш док се завршетак изградње целог коридора очекује 2025.

Говорећи о субвенцији за замену старих дизел возила, Весић је рекао да је за то издвојено 102 милиона евра.

"У Србији постоји око 2,8 милиона регистрованих возила. Пре 10 година их је било 1,8 милиона. За 10 година добили смо милион возила више. То наравно значи загађење, јер део тих возила која се увозе, а иначе је између 2015. и 2022. године увезено је 1.255.000 возила у Србију, од чега је око 350.000 било са моторима ‘евро 3’. Наш програм подразумева да од 2024. године сви они који имају моторе ‘евро 1’, ‘евро 2’ и ‘евро 3’ на путничким возилима, лаким камионима и аутобусима могу да дерегиструју та возила која ће бити вожена у рециклажне центре и да добију субвенцију, 2.100 евра за путничко возило, 2.500 за аутобус и 2.900 за камион", истакао је Весић.

Додао је да је услов за добијање субвенције куповина возила са "евро 6" мотором.

Гостовање Горана Весића у Јутарњем програму у целости погледајте у видео-снимку на почетку текста.

субота, 20. април 2024.
15° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво