Читај ми!

Када ће и како закон у Србији почети да препознаје возаче тротинета

Електрични тротинети и слична возила последњих година су постали редовна појава на коловозима и тротоарима градова у Србији. То није изненадило само надлежне у Србији, већ и у многим другим земљама које немају довољно развијену инфраструктуру за тај нови вид транспорта. Начелник Управе саобраћајне полиције пуковник Владан Николић каже да се залажу за системска решења кроз измене Закона о безбедности саобраћаја. Предлаже да се дефинише да лако електрично превозно средство не може да развије брзину већу од 25 километара на час.

Од појаве првих малих електричних возила на улицама говори се о потенцијалним решењима и нормама које би уредиле правила учешћа у саобраћају за ту нову и изузетно рањиву групу учесника у саобраћају. 

Било је најразличитијих предлога, од обавезног коришћења светлоодбојних прслука и кацига до тога да би корисници електричних тротинета и сличних возила требало да полажу тест познавања саобраћајних прописа.

Стручњаци из Управе саобраћајне полиције залажу се за системско решење кроз доношење нацрта Закона о изменама и допунама Закона о безбедности саобраћаја, а њихова иницијатива садржи и конкретне предлоге за уређење ове области.

"Ако причамо о микромобилном транспорту ту су и електрични тротинети и нека друга електрична превозна средства која имају управљач. Ми смо прво дефинисали хоћемо ли пустити сва та возила да се крећу нашим саобраћајницама или не. У том смислу, предложићемо да се дефинише лако електрично превозно средство као возило које не може да развије брзину већу од 25 километара на час, са снагом електромотора ограниченом на шест киловата", наводи Владан Николић.

Сматра да под одређеним условима тим возилима треба дозволити да се крећу површинама на којима се одвија саобраћај.

Изазови у овој области су бројни, не постоји идеално решење и свака предложена идеја може изазвати контроверзе што све заједно представља главни разлог, још увек, непостојања прописа који уређују ово поље.

"Ми смо за свако решење које смо разматрали стављали и за и против аргументе који су бројни, међутим, ви са једне стране имате захтеве грађана који већ имају та возила која је држава дозволила да буду увежена. Са друге стране имате велики безбедносни проблем јер су они дефинитивно рањива категорија учесника у саобраћају, а са треће стране имамо и препоруку Европске комисије да се поспешује тај вид транспорта", објашњава Николић.

Проблем инфраструктуре 

Највећи проблем за спровођење решења постојећег проблема представља непостојање одговарајуће инфраструктуре у свим деловима земље. Решење мора задовољити и становнике Војводине која има развијену инфраструктуру, али и градова у другим деловима земље који имају другачију наслеђену архитектонску структуру.

"У том смислу, размишљали смо и о томе да обезбедимо возачима и непрекидност путовања, јер у супротном је оно бесмислено, тако да је наш целовит предлог да возач мора користити бициклистичку стазу или бициклистичку траку. Уколико таква инфраструктура не постоји они се могу кретати и тротоаром, а ако ни то није могуће онда возач може користити и коловоз, али само на саобраћајницама где је брзина ограничена на 50 километар на час", наводи пуковник Николић.

Казнена политика 

Препознавање возача лаких електричних возила од стране Закона подразумеваће и постојање одговорајуће казнене политике која још није дефинисана.

Предлог је да возачи морају користити светлоодбојне прслуке и другу заштитну опрему, такође, строго ће бити забрањен превоз друге особе тим возилом што је, нажалост, пракса великог броја родитеља који свакодневно на тај начин превозе своју децу.

Такође, коришћење тротоара ће подразумевати посебну обазривост и прилагођавање брзине кретања.

На основу тог предлога Управа саобраћајне полиције ће израдити Нацрт Закона о изменама и допунама Закона о безбедности саобраћаја који ће, затим, проћи стручну расправу, а тек онда ће бити представљен Влади Републике Србије која ће одлучивати о његовој примени.

понедељак, 23. септембар 2024.
13° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи