Читај ми!

Пилот Горан Грозданић – каријера дуга 18.500 сати летења, било је и опасних ситуација

Путници који су у четвртак ујутру допутовали из Рима можда и не знају да је авионом управљао, последњи пут у каријери, пилот Горан Грозданић. Екипа РТС-а сачекала је тај авион на аеродрому.

Авион на лету ЈУ531, који је у четвртак ујутру кренуо из Рима, слетео је на Аеродром "Никола Тесла" у 11 сати и 4 минута. Пилоту, шездесетчетворогодишњем Горану Грозданићу овог пута, аплаудирала је и посада.

"Јесте овај лет био на неки начин специфичан, пошто је то мој последњи лет на комерцијалном авиону у мојој каријери, која је иначе започела 1977. године, а постао сам копилот на авиону ДЦ-9 у бишем ЈАТ-у 11. децембра 1981, значи сад је скоро 41 година", каже Горан Грозданић.

Као пилот, Горан Грозданић је у ваздуху провео чак 18 и по хиљада сати, или 2 и по године. Каже, било би и више летења, да се авијацијом није професионално бавио и са земље. Као извршни директор за саобраћај, мора чешће да буде у канцеларији, а обучавао је и будуће пилоте.

"Регулатива се мењала, технологија се мењала, авиони су сада другачији но што су били, али није то суштина, суштина је да ви волите, желите, да се не плашите наравно, страх је потребан али јако, јако мало у авијацији, само стимулативан, значи да пратите регулативу, да напредујете и да покушате да будете најбољи у свом послу", рекао је Грозданић.

Да је био најбољи у свом послу, којим је пожелео да се бави још као дечак, потврђује и то што нема мрља у каријери. Било је и веома опасних ситуација, на пример, слетања по великом невремену, а неколико пута су отказивали делови авиона.

"Једно време летео сам у 'Рајан еру' и имао сам у авиону 'боинг 737' серије 200, стари онај модел, отказ мотора на полетању, значи ту морате одмах да донесете одлуку шта ћете и како ћете, постоји процедура, постоји вежба на симулатору, мислим апсолутно никакав проблем, завртео у круг, слетео и ето све је у реду", каже Грозданић.

Кад све прође, наводи, осети се нека врста минималног страха. "Ако сте шофер, возач, сигурно вам се десило да вас некад неко исече, пресече и да ви одреагујете, а кад прође проблем онда осетите овде да вас нешто мало притиска и тишти, али суштина је да је проблем већ решен", рекао је Грозданић.

Због тога што ускоро одлази у пензију, а данас је последњи пут пилотирао на комерцијалном лету у великом авиону, колеге из "Ер Србије" су капетану посаде, Горану Грозданићу приредиле изненађење, дочек уз торту са посебним украсима. Захваљујући тиму са којим ради, Горан каже да данас није могао да буде тужан.

недеља, 15. јун 2025.
28° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом