Читај ми!

Још 56 камера снимаће просечну брзину на ауто-путевима – папрене казне чекају бахате возаче

На свим ауто-путевима у Србији однедавно се примењује проширен и унапређен систем мерења просечне брзине. Раније се рачунала на деоницама од 150 километара, а сада и на мање од 20 километара. Нове камере снимаће и коришћење сигурносног појаса и телефона. У МУП-у очекују да ће се на овај начин додатно унапредити безбедност саобраћаја и смањити број погинулих на ауто-путевима.

Уз радаре и пресретаче, српска полиција од краја јула има додатни начин за контролисање несавесних возача. На 56 деоница на свим ауто-путевима у Србији уграђене су нове, софистициране камере за мерење просечне брзине.

Од Београда до Ниша постоји по 13 камера у оба смера и то су следеће деонице:

  • Врчин – Мали Пожаревац
  • Мали Пожаревац – Умчари
  • Умчари – Водањ
  • Водањ – Смедерево
  • Смедерево – Велика Плана
  • Велика Плана – Марковац
  • Марковац – Баточина
  • Баточина – Јагодина
  • Јагодина – Параћин 
  • Параћин – Појате
  • Појате – Алексинац
  • Алексинац – Ниш југ
  • Алексинац – Ниш север

Од Београда до Суботице постављено је по седам камера у оба смера на следећим деоницама:

  • Инђија – Бешка
  • Бешка – Ковиљ
  • Ковиљ – Нови Сад (југ и север)
  • Нови Сад (југ и север) – Змајево
  • Змајево – Врбас
  • Врбас – Бачка Топола
  • Бачка Топола – Жедник 

Од Београда до Шида постављене су по четири камере у оба смера:

  • Пећинци – Рума
  • Рума – Сремска Митровица
  • Сремска Митровица – Кузмин
  • Кузмин – Адашевци – Моровић 

И на деоници од Београда до Прељине, на ауто-путу "Милош Велики", такође по четири камере у оба смера:

  • Уб – Лајковац
  • Лајковац – Љиг
  • Љиг – Таково
  • Таково – Прељина.

Како се мери просечна брзина 

Постављене камере мере просечну брзину по систему количника између дужине конкретне деонице и времена за које возило ту дужину пређе. Камере на порталима снимају свако возило и његову регистрацију и бележе тачно време када је сваки снимак направљен.

На основу времена проласка између портала утврђује се колико је минута било потребно да се пређе пут између портала.

Посебан софтвер рачунском операцијом за израчунавање брзине подели дужину пређеног пута с поменутим временом и на тај начин добије се просечна брзина кретања возила. Односно, утврђује се да ли је возач неког возила прекорачио брзину кретања или не. 

"Сад би ово само требало да отклони и оне возаче који су спремни да на некој деоници возе 200, па онда пију кафу на бензинској пумпи или негде одмарају па онда наставе своју вожњу да би на другој излазној наплатној рампи имали просечну брзину 130 највише или да би имали то време које одговара просечној брзини од највише 130 километара на сат", каже Милан Божовић из Комитета за безбедност саобраћаја. 

Постављене камере снимаће и употребу сигурносног појаса, како код возача тако и код путника, али и да ли возач користи мобилни телефон.

Како ће стизати казне 

Држављани Србије позиве за плаћање казне добијаће на кућну адресу и мораће да се изјасне ко је возио и направио прекршај када га је камера снимила.

Уколико возилом у тренутку учињеног прекршаја није управљао власник, власник возила је дужан да достави писану изјаву оверену од стране надлежног органа на основу које се на неспоран начин може утврдити ко је управљао возилом у том тренутку. 

Странци који су у транзиту или привремено у нашој земљи, биће кажњавани на два начина.

"Они ће бити санкционисани у хитном поступку, за мања прекорачења биће им уручивани прекршајни налози на лицу места и они ће моћи да плате на лицу места код полицијског службеника коришћењем ПОС терминала. За она већа прекорачења биће вођена у прекршајни суд и биће санкционисани код судије у скраћеном поступку", истиче Александар Раденковић испред Управе саобраћајне полиције.

Најбахатијим возачима следи и затвор 

Најблажа казна од 3.000 динара чека оне који возе до 10 километара на час брже од прописаног. Најстроже ће бити кажњени најбахатији возачи који прекораче брзину за више од 100 километара на час.

За њих је прописан затвор од 30 до 60 дана или добротворни рад, новчана казна од 120.000 до 140.000 динара, 15 казнених поена и забрана управљања возилом бар девет месеци.

У последњих пет година, у саобраћајним незгодама које су се догађале на ауто-путевима, годишње је у просеку гинуло 40 учесника у саобраћају. Осим претицања и умора, доминантан узрок несрећа била је неприлагођена брзина.