Читај ми!

Има ли смисла спајати ђаке од 5. до 8. разреда – Пашић објашњава на примеру биологије

Упутство за организацију наставе у наредној школској години које су школе добиле средином јуна изазвало је полемике и дилеме. Један део просветних радника је, позивајући се на квалитет наставе, и ради очувања малих сеоских средина, против спајања ученика од петог до осмог разреда. У Министарству просвете кажу да се школе не затварају, већ да им је дата могућност, а не обавеза, да због боље организације и квалитета наставе, споје ученике различитих разреда и од петог до осмог разреда. Рок за достављање предлога за формирање одељења за наредну школску годину надлежној школској управи и саветнику за финансијско-материјалне послове је управо истекао.

Спајање ученика нижих разреда примењује се годинама уназад у појединим мањим местима. Такве школе су реалност и потреба.

Изменом Закона о основама система образовања и васпитања школама је дата могућност, да организују наставу у комбинованим одељењима од првог до осмог разреда. На комбиновану наставу у старијим разредима, професори у мањим срединама, не гледају са одобравањем.

"Комбиновани модел наставе за ученике од петог до осмог разреда за нас наставнике је потпуна непознаница и сматрамо да би овај модел смањио квалитет наставе", каже наставница географије Милена Танасијевић.

Да последице могу да буду несагледиве, сматра Ана Чоловић, директор ОШ "Светозар Марковић" из Ковиља.

"Замислите једно одељење од три разреда. Наставник би био приморан да у току од једног часа, часа од 45 минута, испредаје три разнородне наставне јединице, где би имао две обраде и једно утврђивање или обрнуто", наводи Чоловић.

Председница Уније СПРС  Јасна Јанковић напомиње да спајање угрожава подружне школе у малим местима, у селима, у брдским пределима. "Тамо докле је тешко доћи и тамо где управо треба да негујемо школу као центар свих друштвених збивања", наводи Јанковићева.

Биологија за пример 

Да је оваква настава могућа и у вишим разредима, надлежни објашњавају на примеру биологије.

"Биологија је сад ове године, односно последња измена која је била, урађена спирално. Шта то значи? Да ученици како уче у петом тако у шестом проширују, па и у седмом па и у осмом. Значи, за биологију је веома могуће да се реализује та настава", појашњава помоћник министра просвете, науке и технолошког развоја Милан Пашић.

Додаје да је свакако теже наставнику да се припреми за такав час. "То можете питати најбоље наставнике разредне наставе који предају у првом циклусу. Они ће вам рећи како је могуће раализовати природу и друштво или свет око нас или математику и у првом разреду и у четвртом разреду", наводи Пашић.

Број ученика у одељењима од другог до осмог разреда утврђује се најкасније до 8. августа, а за први разред најкасније до почетка школске године. У ресорном Министарству тврде да се све ради у интересу ученика.

"Имате пет или шест ученика осмог разреда који похађају и једног ученика седмог разреда. Због његове социјализације, будућности, можда и напретка и неких активности - да се он прикључи ученицима осмог разреда и да заједно похађају наставу. Уколико школа процени да за то нема потребе, да ће на дете негативно утицати, нико неће дати негативно мишљење или нешто што није у интересу ученика", истакао је Пашић.

У Србији тренутно постоји 69 школа које имају до 50 ученика од првог до осмог разреда. Прошле године ниједна школа није затворена.

уторак, 23. април 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво