Читај ми!

Багери на Дунаву, рашчишћавају наносе да би бродови могли да плове

Ниво Дунава достигао је историјски минимум, због чега су се само за три дана насукала два теретна и један путнички брод. Како би се обезбедила пловност река целом дужином, багери су почели чишћење дна река од песка на три локације на Дунаву и Сави.

Сектор Чортановци једна је од критичних тачака на Дунаву. Багер Млава почео је да вади наносе песка, како би се обезбедила пловност реке.

"Најнижа тачка, односно минимална дубина је негде око 2,2 метра. Изводе се хидротехнички радови на обезбеђивању још повољнијих услова за пловидбу у смислу остваривања, односно прокопавања још већих и повољнијих дубина", каже Милан Николић, начелник одељења за послове лучких капетанија.

Радови се изводе и код Футога и на Сави код Барича, а због ниског водостаја и непоштовања упозорења, крајем јула, неколико бродова се насукало.

Радови ће обезбедити прописану дубину пловног пута, чак и у периоду изразито ниског водостаја.

"Свака држава гарантује 2,5 метара дубине пловидбеног пута до ниског пловидбеног нивоа. Испод крећу или ограничења или обустава пловидбе. Ми покушавамо и да 20 сантиметара испод ниског пловидбеног нивоа гарантујемо 2,5 метара дубине", истиче Вељко Ковачевић, помоћник министра за водени саобраћај и безбедност пловдбе.

Речни саобраћај приоритет је за министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислава Момировића.

"Када је кренула ова енергетска криза, ми смо се максимално организовали, јер смо знали да ће речни саобраћај бити кључан за снабдевање енергентима, угљем, нафтом, и као што видите, једини у Европи ми немамо већих проблема. На ове три деонице ми имамо контролисани речни саобраћај, остали део Дунава и Саве је потпуно слободан за пловидбу. И то у овим околностима, када имамо историјски низак водостај", наводи Момировић.

Завршетак радова код Чортановаца, Футога и Барича очекује се, каже, за месец дана.