Читај ми!

Трошкови градског превоза већи за 30 одсто, хоће ли поскупети цена карте

Приватни превозници који обезбеђују више од 40 одсто возила јавног превоза у Београду, упутили су молбу Граду за поскупљење. Њихов аргументи и рачуница су јасни, у тренутку када су потписали анекс уговора, гориво је коштало око 160 динара по литру, а сада више од 200 динара. Да ли је могуће да превоз поскупи, а да цене карата остану исте.

Градски превоз је последњи пут поскупео 2015. године, а град у овом тренутку не планира повећање цене превоза и неће се мењати ни критеријуми за оне који се возе по повлашћеним условима, наводи се саопштењу које смо добили од градског секретаријата за јавни превоз.

Грађани са којима смо разговарали више су коментарисали услове вожње.

Првоз није скуп али је лош, каже један суграђанин.

"У односу на услуге које пружа ГСП, није мало, а у односу на то колико возача немамо, у ситуацији у коју смо дошли, рецимо да је реално", сматра суграђанка.

Други верују да ће превоз сигурно поскупети док пензионери не брину јер имају годишњу карту.

Конзорцијум приватних превозника, који у градском превозу учествује са више од 40 одсто возила, поднео је захтев за корекцију цена јер је  гориво од марта поскупело за око 30 одсто.

"Ми смо последњи захтев поднели 27. марта са повећањем цене рада од 10,34 одсто и очекујемо да ће то у најкраћем року бити испоштовано. У међувремену су се параметри стекли да се повећа за још 5-6 одсто цена рада", каже Драго Тошић из Конзорцијума приватних превозника.

По уговору који имају са Градом, могу два пута годишње да повећају цене, уколико су трошкови на основу 4 критеријума, од којих је цена горива свакако најзначајнији, порасту за више од 5 одсто.

Град је захтев превозника за повећање цена, поднет у септембру прошле године, усвојио у марту, али су трошкови у међувремену знатно порасли.

"За прва четири месеца кашњења повећања цене рада изгубили смо преко 120.000.000 динара а у овом другом кашњењу које је тренутно смо изгубили преко 200.000.000 динара. За ту цену, за то што нам је изостављено повећање, могли смо да извршимо набавку преко 20 аутобуса соло. Према ономе што смо у последњим интензивираним разговорима добили је да ће наш захтев бити усвојен на првој седници Скупштине града", објашњава Тошић.

Наплатом карата подмирује се отприлике четвртина трошкова јавног превоза у Београду, а остало се финансира из градског буџета.

Превоз би морао дарастично да поскупи уколико би Град одлучио да на тај начин  обезбеди више средстава за јавни превоз, а то се, због социјалне политике, извесно, неће десити.

четвртак, 16. мај 2024.
14° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара