Читај ми!

"Београдски рулет смрти" – како бахатим бајкерима стати на пут

"Београдски рулет смрти" незванични је назив за трке појединих бајкера у престоници. Председник Асоцијације за безбедност мотоциклиста Владимир Јевтић каже за РТС да је примећено да возе и до 100 километара на сат улицама главног града, али да је реч о малој групи мотоциклиста. Истиче и да закон мора да буде оштрији у кажњавању таквих возача.

Бајкери током "рулета смрти" ризикују живот, небезбедно возе, али и други, безбеднији, треба да су на опрезу. Мотоциклисти имају 20 пута већу могућност да буду повређени у удесу од возача аутомобила. При 45 одсто падова са мотоцикала последице су тешке телесне повреде.

Владимир Јевтић каже да је упознат са такозваним "рулетом смрти" у Београду, али наглашава да је реч о изразитој малој групи мотоциклиста који се на такав начин тркају. 

"То је популација мотоциклиста која мотоцикл користи искључиво за мотив агресије и брзину. То су поприлично велике брзине које иду далеко изнад 100 километара на час у насељу, у зони школе", упозорава Јевтић. 

Осим што возе преко 100 километара на час, примећено је и да се попну на задњи точак. Јевтић упозорава да је таква вожња изузетно опасна и носи ризике, те да би требало и да у закону буде окарактерисана као насилничка вожња. 

"Ризик да се догоди незгода расте преко 200 пута у односу на вожњу аутомобила. Када се то ради у централним зонама, осим што је негативно искуство за онога ко гледа, ако се изгуби контрола мотоцикла дешавало се и да се повреде пешаци", каже Јевтић. 

Према његовим речима, небезбедне трке се дешавају у централним градским зонама, јер такви возачи желе да буду виђени.

Велики ризик страдања – раскрснице  

Јевтић истиче и да је су најнебезбеднија места за мотоциклисте раскрснице у граду.

"Раскрсница је место које носи велики ризик страдања. То је савет и за друге возаче да гледају око себе", истиче Јевтић. 

Према његовим речима, закон мора бити грубљи за возаче "рулета смрти", посебно за оне који скривају таблице, као и да је потребна едукација младих. 

Петнаест одсто свих болничких кревета годишње у Србији заузимају мотоциклисти. Јевтић каже да у летњим месецима мотоциклисти највише страдају. 

Председник Асоцијације за безбедност мотоциклиста закључује да возач мотоцикла, пре свега, мора бити одговоран према себи, према својој породици и подсећа да је заштитна опрема током вожња обавезна.