Читај ми!

Кад принудни управник зграде заобилази станаре, коме се обратити за помоћ

Договор кућу гради, а управник на зграду пази. У пракси је то, ипак, мало другачије. Често у зградама нема договора, па на сцену ступа принудни управник којег додељује надлежна општина.

Једна зграда на Миљаковцу два месеца има принудног управника, а власници станова мноштво проблема који се не решавају: од клизишта, пропалих степеница до прокишњавања и недоступног броја.

"Прву седницу са њим имали смо у мају, где смо се договорили око појединих ствари. Човека, међутим, нема. Звали смо га 6. јуна. Тек се данас јавио са другог броја, објашњавајући да тај први телефон није у функцији", каже Александар Јефтић, станар.

Из Удружења професионалних управника кажу да су њихова задужења јасна.

"Професионални управник је дужан да буде доступан 24 сата на телефон. Што се наше компаније тиче, организовани смо и увек имамо дежурног управника, који је упућен у систем свих зграда које водимо", објашњава Ненад Радић, професионални управник.

Где потражити помоћ

Ако их пракса демантује, од кога онда потражити помоћ? 

"Сваки станар, власник стана у згради има право да позове професионалног управника и захтева од њега састанак. Ако тај управник не закаже састанак у року од 10 дана, седницу заказује тај станар и обавештава све станаре и управника о термину", објашњава Радић.

Ако професионални управник не обавља своја задужења, власници станова могу да се жале суду части у Привредној комори Србије. Тада тужилац решава проблем.

Општина, ипак, не може да замени већ додељеног принудног управника.