Читај ми!

Стари савски мост се после 80 година сели на копно, шта се тиме добија

О демонтажи Старог савског моста и изградњи новог говори се годинама, а изгледа да смо све ближи тренутку када ће Београд, привремено, имати један мост мање. Како сада ствари стоје, Стари савски мост биће премештен привремено на леву обалу Дунава на једну градску парцелу, уз реку, а демонтажа почиње на лето. Неопходно урадити нови мост, јер стари мост има две траке и црна је тачка када је у питању саобраћај, каже Горан Весић.

Бранислав и Мирјана Бојанић сваког дана шетају новобеоградским кејом и пролазе испод Старог савског моста. Ни они нису знали да ће тако моћи још само годину или две.

Стари савски мост ће, после 80 година, бити измештен, а на његовом месту нићи ће нови.

"Мислим да мост не треба премештати него претворити у бициклистичку и пешачку зону и треба га реконструисати", рекла је Мирјана Бојанић.

"Видели смо и у Паризу да може да се искористи као туристичка атракција да се млади друже, али ту на том месту, наравно не би било трамваја и буке то би било океј, а за нове мостове ваљда има места", каже Бранислав Бојанић.

Ипак, током лета почиње припрема демонтаже Старог савског моста, а у току следеће године требало би да буде премештен на леву обалу Дунава.

Да ли ће поново спајати два краја Београда или ће од њега бити направљена туристичка атракција, зависиће од тога у каквом је стању. Нови мост који ће се градити на Сави требало би да има шест трака.

"Очекујемо да ће савски мост први бити у функцији, неки оквиран период је крај 2024. да мост буде отворен за саобраћај или почетак 2025. године", каже Марко Стојчић, главни градски урбаниста.

Често је реконструкција, нарочито када се мост не одржава, скупља од изградње новог, кажу стручњаци. Осим тога, возила је све више, па је и због тога потребно градити нови мост преко Саве, тврде у Граду.

"Ја бих волела да он остане ту, али нисам стручна и не знам да ли може да се реновира и поправи такав какав је, али да је место да ту треба да буде мост јесте јер ће бити хаос у граду", каже Вера Ђукановић.

Било је иницијатива да мост, који је од минирања у Другом светском рату спасао учитељ Миладин Зарић, буде проглашен за културно добро.

Из Завода за заштиту споменика културе нису обезбедили саговорника за ову рубрику, али су нам рекли – да би нешто постало културно добро, према Закону о културним добрима, мора да буде од значаја за културни, историјски и друштвени развој народа, да сведочи о битним историјским догађајима или да буде редак пример из свог времена.

Према мишљењу стручњака Завода, овај мост не испуњава те услове.

Весић: Истовремено са мостом почињено да градимо и градски тунел 

Заменик градоначелника Београда Горан Весић рекао је у Београдској хроници да је неопходно урадити нови мост, јер стари мост има две траке и "црна је тачка када је у питању саобраћај".

Нови мост имаће шест трака, четири за аутомобиле и две за трамваје, бициклистичку и пешачку стазу.

"Није могуће постављати мостове где желите", напоменуо је Весић.

"Истовремено ширимо Земунски пут од Ушћа на четири траке и три кружна тока око ТЦ ‘Ушће’. Од почетка радова две и по године је рок за завршетак моста", рекао је заменик градоначелника.

Истовремено са мостом, према Весићевим речима, почеће да се гради и градски тунел код Економског факултета који се завршава "скоро код Панчевачког моста".

То ће, како каже, смањити саобраћај у центру града за око 12 одсто, као и загађење и то ће бити право растерећење саобраћаја.

Мост треба посматрати у функцији заједно са тунелом, што је право саобраћајно решење за Београд. Постојећи мост није могуће проширити, додаје он.

"Нисам сентименталан јер град мора да се развија. Када се рушила кафана ‘Дарданели’, где су долазили глумци из Народног позоришта, на мести садашњег Народног музеја – имали сте окупљања глумаца, Нушић је написао песму – куку леле срушише нам Дарданеле", подсећа Весић.

Према његовим речина, у граду има све више саобраћаја, град мора да расте. "Градићемо седам нових мостова – на обилазници око Београда, друмско-железнички мост код Винче, комплетна обилазница око Београда", каже Весић.

"Ради се мост код Аде Хује, испод Панчевачког моста, што ће омогућити да уђемо у реконструкцију Панчевачког моста. Радиће се три моста на Сави, један испод овог моста, један између Обреновца и Сурчина, два пешачко-бициклистичка моста, мост Нови Београд –Ада Циганлија, где сада иду чамци. Радиће се мост између Лида и Земуна", рекао је Весић.

Нови савски мост ће растерети и Газелу и Бранков мост, закључио је Весић.

четвртак, 19. септембар 2024.
22° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи