Читај ми!

Шта доноси изградња брзе саобраћајнице од Новог Београда до Сурчина

Примедбе на урбанистички пројекат за изградњу саобраћајнице од Новог Београда до Сурчина могуће је доставити до 28. маја. Ауто-пут није уобичајен: у једном смеру има и до три траке, а на појединима местима широк је и до 38 метра. Вредност радова је 70,5 милона долара, изјавио је за РТС Миодраг Јоцић из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Они који из Београда крену ка Чачку и даље магистралом ка Златибору могу да се укључе на ауто-пут "Милош Велики" на петљи Сурчин или преко Обреновца. Изградња саобраћајнице од Новог Београда до Сурчина тај пут ће знатно скратити.

Министарство саобраћаја огласило је јавну презентацију урбанистичког пројекта за ту саобраћајницу.

Миодраг Јоцић из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре истиче да до 28. маја траје увид у пројекат, те да има места за примедбе на њега.

"Урбанистички план практично разрађује коридор измештања будуће инфраструктуре, која није директно у функцији ауто-пута, већ ће да буде за потребе будућег националног стадиона и остале потребе околних саобраћаја. Разрађује кружни ток на почетку деонице, надвожњак, мост, као и бочне приступе будуће саобраћајнице", објашњава Јоцић.

"Ауто-пут широк и преко 38 метара" 

Миодраг Јоцић истиче да саобраћајница има доста елемената који нису уобичајени за класичне ауто-путеве између два града.

"Има у једном смеру три траке од по три метара што је укупно, са другим смером, 21 метар коловозне конструкције. Има разделни појас од три метара, две пешачке стазе од по два метара, бициклистичке стазе, површине за вегетацију...", каже Јоцић.

Додаје да је ауто-пут на неким местима широк и преко 38 метара.

Почетак трасе, каже Јоцић, креће од кружног тока који ће касније да омогући излаз према Кванташу и Пупиновом мосту.

Велика концентрација инфраструктуре 

Ова деоница је специфична, између осталог, по томе што за разлику од досадашњих пројеката изградње ауто-путева, пролази кроз насељено, градско подручје, па тако и захтева специфичну технологију изградње.

Ауто-пут који је у ткиву града, каже Јоцић, има постојећу инфраструктуру коју треба изместити.

"Реч је о хидро-објектима, телекомуникационим, ради се и о расвети. Има будућу инфраструктуру која се сада регулише урбанистичким пројектом, који се измешта кроз коридор за потребе будућег националног стадиона. Постоји и инфраструктура за потребе ауто-пута. То је велика концентрација инфраструктуре и то је ноћна мора за сваког менаџера који управља пројектом", указује Јоцић.

На питање за колико ће се онда стизати од Новог Београда до ауто-пута, Јоцић процењује да ће се за 30 минута скратити време путовања.

"Омогућиће се интензивније и свеобухватније коришћење те саобраћајнице, да се саобраћај брже спроведе у самом језгру града", додаје он.

Прва фаза радова, како је најављено, планирана је да се заврши до новембра ове године.

У другој фази рада, планирано је, каже да се Булевар Јурија Гагарина припоји тој саобраћајници, што ће растеретити саобраћај на Новом Београду.

"Вредност радова је 70,5 милиона долара. Радове изводи кинеска фирма, поуздани партнер Владе Србије и на ранијим пројектима", закључује Миодраг Јоцић.

понедељак, 29. април 2024.
° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво