Читај ми!

Пилот "Ер Србије" који се борио са ветром на "Хитроу": Били смо спремни за сваки сценарио

За многе пилоте је, због ветра, у суботу било нешто изазовније слетање на лондонски "Хитроу". Капетан "Ер Србије" Марко Отањац један је од пилота који је успео да приземљи авион из првог покушаја, а у разговору за РТС наводи да је та ветровита субота у Лондону била сасвим уобичајен радни дан, али да су били спремни за све сценарије.

Капетан "Ер Србије" Марко Отањац, пилот који је у отежаним временским условима успео из првог покушаја да слети на лондонски "Хитроу", навео је да је слетање попут овог сасвим нормално – нешто што раде сваког дана.

Истакао је да је тај дан био сасвим уобичајен радни дан.

"Један од таквих дана у току године. Нису сви баш такви, али има их годишње сигурно неколико који су такви. Није сваки дан лепо време, није сваки дан ни неки добар аеродром, није на сваком аеродрому исто дугачка писта, није исто широка. Сваки дан је другачији, носи неке нове изазове. Овде смо имали проблема са мало јачим ветром", казао је Отањац.

На питање због чега су други пилоти тог дана имали потешкоће, капетан Отањац је навео да не зна какви су стандарди у другим авио-компанијама.

"Што се наших процедура тиче, ми смо све испоштовали и драго ми је да смо одрадили стварно један рутински лет, колега и ја", истакао је пилот "Ер Србије".

Нагласио је да је таквих ситуација било и да ће их бити.

"То је нормална ствар. Постоји неки лимит тог бочног ветра до ког ми смемо да идемо. Кад год је време испод тога, нормално је да одемо. Постоји одређена техника слетања при таквом ветру. За сваког професионалног пилота, то је нека рутина", објаснио је Марко Отањац.

"Били смо спремни за све сценарије" 

Капетан "Ер Србије" је навео да су били спремни за све сценарије – од кружења до алтернативног аеродрома и да одлуку о томе доноси капетан.

"Прво је битно да имате неки бекап план. Имали смо горива довољно за сат времена холдинга изнад Лондона и за алтернативни аеродром на коме су били коректни временски услови. Тај алтернативни аеродром, по прописима, мора да задовољава одређене временске услове у моменту нашег слетања", истакао је Отањац.

Објаснио је да су пратили ветар и да су се договорили шта ће у свакој могућој ситуацији да ураде, започели прилаз и, како је навео, рутински слетели. Додао је да, пошто је за њих слетање било рутинско, није очекивао да ће неко то преносити.

Отањац је истакао да пилоти не чују аплаузе по слетању и навео да разуме због чега је слетање изазвало пажњу код путника, пошто они то доживе једном у току живота, а пилотима је то готово свакодневна ситуација.

Капетан Отањац је задужен и за безбедност у "Ер Србији". Напоменуо је да је авион много безбеднији од аутомобила.

"Ваздушни саобраћај је убедљиво најбезбеднији вид саобраћаја. У ваздушном саобраћају су све око мене колеге пилоти. Сви смо школовани и имамо неке стандарде којих се придржавамо", објаснио је Марко Отањац.

Нагласио је да су за безбедност најважнији организација, припрема, посвећеност и знање, као и домаћи, светски и компанијски стандарди којих се пилоти придржавају, а објаснио је и шта је потребно да неко буде добар пилот.

"Самоуверен, првенствено да то жели. Без тога, мислим да ретко ко проба овом професијом да се бави. И здравље", рекао је Марко Отањац.

четвртак, 19. септембар 2024.
22° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи