Читај ми!

Такси поскупљује 22 одсто, а томе се не радују ни таксисти ни муштерије

У Београду је таксистима одобрено поскупљење од 22 одсто. Нико није одушевљен – ни таксисти, а наравно ни грађани. Свако има своје аргументе. Таксисти кажу да нису подигли цене већ 10 година, а грађани да такси не могу да пронађу када им је најпотребнији – по лошем времену и за празнике. Од понедељка старт износи 250 динара, километар у првој тарифи 73 динара, у другој, празничној и ноћној, 95. Ван града 146 динара.

Београдски таксисти као да се нису обрадовали поскупљењу, иако су добили колико су и тражили – 22 одсто. Нерадо коментаришу, али истичу да такси годинама није поскупљивао.

У економској теорији поскупљење одвраћа кориснике услуга.

"Вероватно ће отићи, али опет мање се издваја за гориво и све. У принципу биће то исто у почетку, само мањи издаци", каже таксиста Петар Бабић.

Његов колега Зоран Радивојевић каже да се вози онај ко је навикао да се вози, не онај ко има пара, без обзира на цену.

Муштерије кажу да је поскупљење од 22 одсто велико за џеп грађана. Возиће се као и до сада, кажу, они који имају пара.

Гужве у шпицевима успоравају возила, па се чини да их нема довољно, тврде таксисти.

Муштерије пак кажу да их има довољно, неки кажу и превише, али да зависи у које доба дана траже такси. Они који иду у ноћни провод кажу да када излазе из клубова обично не могу да дођу до таксија.

"Има, зависи од доба дана. Када није превелики шпиц и лоше време такси се увек нађе", каже једна суграђанка.

Скоро 10 година нису мењали цене превоза, нису то ни тражили. А поскупело је гориво, резервни делови, обавезе према фондовима...

"Имате сада две велике ставке – то је кредит и одржавање нових возила плус каско осигурање које морате да плаћате. Тих возила има тренутно хиљаду а до краја године ће их бити и двеи одржавање", каже председник Савеза таксиста Србије Александар Бијелић.

Поскупљење поткрепљује и статистиком. За деценију потрошачка корпа је поскупела за 40 одсто, плате су веће за 60, а таксисти су тражили мање – 22 одсто.

"Није ствар у заради, али такси није јавни превоз, аутобуски. Морате да платите ако хоћете квалитет услуге, морате да платите и адекватну цену ако хоћете да то и одржавамо. Не желимо да вас возимо са небезбедним возилима и да се ви не осећате пријатно у њима", наглашава Бијелић.

Потпадају под јавни превоз, мада таксисти сматрају да нису масован, већ једна врста комфора. Тврде да 80 одсто њих раде сваки дан, али их сигурно нема толико и у шпицевима, по киши или снегу. Уосталом, силне апликације и навигације, сада измере свачији учинак. И конкурент CarGo сервис затражио је 1.200 такси дозвола за своје чланове, што није безначајно у овој причи.

субота, 06. децембар 2025.
9° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом