Читај ми!

Полиција има нове "цаке" на којима падају бахати возачи

Нове камере, софтвери и уређаји које поседује саобраћајна полиција све више помажу у регистровању и кажњавању бахатих возача. Унапређивањем опреме за контролу саобраћаја, српска полиција ради на повећавању поштовања прописа, али и безбедности учесника у саобраћају.

Министарство унутрашњих послова настоји да иде у корак са светом, што потврђује поседовање савремених информационо-комуникационих технологија за ефикасније и брже деловање полицијских службеника.

Разлог великог броја прекршаја многи виде у непоштовању прописа.

Полиција током појачане контроле саобраћаја користи стационарне камере, системе за просечно мерење брзине, мобилне информационе системе, радаре, пресретаче, апарате за проверу присуства дроге и алкохола.

Мајор полиције Горан Поповић каже да саобраћајна полиција поседује апарате "Драг тест 5.000" који детектују осам врста психоактивних супстанци. Само тестирање траје од пет до седам минута и веома је једноставно, узима се узорак пљувачке од возача, ставља се у уређај и сачека се пет минута да се добије резултат.

Уколико се утврди да је коришћен неки наркотик, следи задржавање од 12 сати, а након тога судија за прекршаје доноси меру забране. Уколико возач има меру забране управљања возилом, сада га може открити мобилни информациони систем.

"Предност мобилних информационих система који су уграђени у службена возила је у томе што се аутоматски препознају регистарске табле на основу чега се врши циљана контрола", објашњава Поповић.

Додаје да се проверава да ли возач и возило испуњавају услове за учешће у саобраћају. У случају да возач не испуњава услове за учешће у саобраћају, односно да има забрану управљања моторним возилом - искључује се из саобраћаја и санкционише због учињеног прекршаја. 

Око 306.000 возача возило је недозвољеном брзином, а најчешће су регистровани пресретачима.

"То су уређаји који имају више начина документовања прекршаја. У овим возилима се не налазе само уређаји којима се документује прекорачење брзине, него се могу документовати и многи други прекршаји као што су претицање, пролазак кроз црвено светло. Оно што је значајно код ових возила је то да могу радити стационарно и у покрету, што значи да могу мерити брзину онима и у доласку и у одласку", истиче мајор полиције Горан Поповић.

Из Агенције за безбедност саобраћаја оцењују да је опремљеност полиције допринела поштовању прописа, али и повећању безбедности у саобраћају.

Директор Агенције за безбедност саобраћаја Душко Пешић наглашава да се најбољи резултати у безбедности саобраћаја постижу променом ставова, а из промене ставова произилази и промена понашања.

"То су трајни ефекти и зато Агенција ради на кампањама и едукацијама и користи друге различите начине како би утицала на промену ставова учесника у саобраћају", поручује Пешић.