Читај ми!

Један хамбургер, а две цене – због чега је скупље кад поручите преко апликације

Поручивање хране је у време короне постало веома популарно. Међутим, потрошачи примећују да је, када поручују храну преко апликација за доставу, она у неким случајевима скупља него када им је испоручи достављач ресторана, оду сами по њу или тамо једу. Зашто је то тако, ко коме чији и какав рачун испоставља?

У зависности од тога идете ли по храну или она стиже до вас, зависи и износ рачуна. И логично, јер услуга доставе кошта. Али где је логика, питају се потрошачи, када им ресторан исти производ наплати различито – за један хамбургер две цене.

"Потрошачи су се жалили на ту разлику у цени, дакле једна је цена када се храна купи у ресторану директно, а друга је цена када се поручи преко неког од тих достављача, та цена буде већа, плус потрошач на то плати и доставу, и евентуално ону накнаду за лоше време", каже Дејан Гавриловић из Организације потрошача "Ефектива".

Лоша или добра пословна политика, тек изгледа да неки ресторани рекламу на апликацији за доставу свале на терет потрошача.

"Неко објашњење базирано на неким нашим незваничним сазнањима се односи на то да достављач наплаћује услугу доставе и од потрошача и од ресторана од ког је преузео храну, па да би ресторан надокнадио то што плати достављачу он зато увећава цену, ако иде достава преко тих познатих апликација за доставу", каже Гавриловић.

Из једне такве кажу да је код мањег броја ресторана уочено да им је храна скупља када се поручује преко апликације него у објекту.

"Апликација је посредник између ресторана и крајњег корисника и самим тим сви ресторани самостално одлучују шта ће бити на платформи за доставу, какве ће имати цене, саму понуду, мени они бирају и они одлучују о томе", истиче Сандра Луковић из компаније за доставу хране "Волт"

Према њеним речима, постоји одређен проценат који платформа мора да наплати за своје услуге, пошто су ту укључени и огласни простор, партнери, курири који достављају храну, тако да апликација узима свој проценат, али то није, како каже, нешто што би требало да утиче на повећање цене у самим ресторанима.

Могућа казна – незадовољство потрошача и лоша реклама  

Крше ли неки пропис они који цене подигну?

"То јесте у складу са Законом, јер вама различити канали продаје дају могућност да различито дефинишете ценовник. Са аспекта етике пословања, не са аспекта законитости, било би јако добро да ресторан прикаже својим потрошачима разлику уколико она постоји, уколико једете у ресторану или уколико поручујете преко платформе", каже Жарко Малиновић из Привредне коморе Србије.

Такав модел ће, наводи, довести до јасног одлучивања потрошача, неће бити обмањивања и ви ћете имати фер однос.

И оно што пише пажљиво читајте, јер на први поглед може бити примамљиво, већ на други – не.

"Оно што није добро и што не би било у складу са Законом, то је да ако путем платформе имате одређене промотивне акције, типа да наручивањем у том ресторану путем платформе имате  неки попуст и ако су у том случају цене опет више него у ресторану, то би се могло сматрати преварним оглашавањем и обманом потрошача", рекао је Малиновић.

Такве ствари, напомиње, не смеју да се дешавају, а било је и таквих случајева.

Од могућих казни, највећа може да прети од незадовољног потрошача, јер његово искуство постаје лоша реклама.

понедељак, 23. септембар 2024.
20° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи