Читај ми!

У Србији све више речних пристана: Експанзија наутичког туризма и еколошки најприхватљивијег транспорта робе

Српски речни теретни транспорт бележи значајан раст па је за првих девет месеци претоварено 12 милиона тона робе, што је 13 одсто више него у истом периоду прошле године. У току је побољшање водне инфраструктуре, а пре свега проширења капацитета, лука, марина и пристаништа.

Речни саобраћај у Европи је у експанзији и на тај вид транспорта се и текако рачуна. И Србија има стратегију развоја речног саобраћаја који је важан како због растерећења теретног саобраћаја у градским срединама тако и из еколошких разлога јер се на тај начин смањује загађење.

Ксенија Хајдуковић из Агенције за управљање лукама каже да је због пандемије коронавируса прошле године смањен путнички саобраћај на рекама али да она није много утицала на тертни саобраћај и да је 2020. године претоварено пет одсто више него 2019. Године.

Најчешће претоварени терет је шљунак, песак и камени агрегати, затим угаљ, пшенице, нафта, нафтни деривати и руде.

Српски речни теретни транспорт бележи значајан раст па је за првих девет месеци претоварено 12 милиона тона робе, што је 13 одсто више него у истом периоду прошле године. У току је побољшање водне инфраструктуре а пре свега проширења капацитета, лука, марина и пристаништа.

Марине су значајан сектор наутичког туризма. Студија је издвојила девет локација које имају највише потенцијала за развој, две су у Београду - на Чукарици и Земуну, затим у Великом Градишту и Голупцу.

Влада Србије на иницијативу Агенције прогласила прва лучка подручја за марине и то у Голушцу и Кладову а ускоро почиње инвестиција у голубачку марину.

"Трентно имамо 6 међународних путничка пристаништа и то поред Београда и Новог Сада имамо у Доњем Милановцу, Смедереву, Кладову, Голушцу а ради се и на два нова саобраћајна пристана у Земуну и Костолцу који треба да буду отворени следеће године", рекла је Хајдуковићева.

Циљ ЕУ у наредном периоду је да се више користи речни саобраћај, пре свега теретни, имајући у виду да је он и еколошки најприхватљивији а Србија прати те трендове.

"Пројекат "Пробуди Дунав" је је намењен промоцији наутичког туризма у нашој земљи и повезивање 11 градова или места који леже на Дунаву и током трајања пројекта отворили смо три нова пристаништа и то у Смедереву, Кладову и Голубцу и направили смо брошуру са мапом отворених и планираних међународних путничких пристаништа на Дунаво што све иде у циљу промовисања наутичког туризма", рекла је за РТС Ксенија Хајдуковић из Агенције за управљање лукама.