Читај ми!

Како теку припреме терена за пробијање тунела Иришки венац

Фрушкогорски коридор део је пута који ће спојити Нови Сад са ауто-путем А1, али ће се надовезати на трасу Рума-Шабац-Лозница, са којим ће заједно на крају бити дуг 125 километара. Брза саобраћајница са четири траке, тунелом и мостом повезаће Бачку, Срем, Посавину, Подриње. То је и главни мотив за све који су ангажовани на изградњи да се радови изводе квалитетно и прописаном динамиком.

Изградња Фрушкогорског коридора представља једну од капиталних инвестиција, а његова важност огледа се у томе што ће се тунелом заштитити животна средина на Фрушкој гори и економски ће се допринети развоју тог дела Србије. Највише добробити осетиће житељи Ирига и околних места.

Радови на Фрушкогорском коридору почели су првог маја, биће уложено 606 милиона евра у пут дужине 47,7 километара. Најважнији на овом путу јесте тунел од 3,5 километара, који ће бити уједно и најдужи тунел у нашој земљи. Рок за завршетак радова је 2024. година.

"На основу искуства које наша компанија поседује, као и колеге из Коридора Србије, са великих инфраструктурних пројеката, настојимо да делујемо проактивно и да елиминишемо све проблеме и пре него што они настану", каже Милијан Милић, шеф пројекта ЦРБЦ.

Након припремне фазе ушло се у интензивне припреме терена за изградњу тунела Иришки венац.

"У овом тренутку радимо два реда шипова који су пречника 1.5 метар и иду дубоко у земљу, на дубину од 25 метара. До сада смо урадили један ред шипова, 34 шипа, у другом реду од 46 шипова урадили смо 27. Радимо потпорни зид", каже Александар Антић, директор "Коридора Србије".

Поред тунела Иришки венац, главни изазов је изградња моста преко Дунава, дужине око 1,8 километара.

"Ако ухватимо динамику на тунелу, ако ухватимо динамику на мосту, остатак трасе ће бити апсолутно у складу са динамиком завршетка овог пројекта", каже Антић.

Да се одржи испланирана динамика, задужено је више од 40 радника са 12 јединица механизације. Градилиште је непосредно поред постојећег државног пута и у средини националног парка, што захтева поштовање строгих мера надлежних институција за очување животне средине.

"Имамо Новоселски поток који је потребно регулисати читавом његовом дружином у зони улазног портала. Такође, имамо доста природних водотокова, које је потребно у овој зони улазног портала примити и безбедно регулисати у саме канале", рекао је Милијан Милић.

Предвиђања су да ће, уколико се настави овим интензитетом, крајем године бити завршени радови на припреми и изградњи портала, а пробијање тунела следи већ почетком наредне године.