Читај ми!

Захтев цркава и верских заједница за решавање проблема верске наставе

Поглавари свих традиционалних цркава и верских заједница у Србији послали су заједничку поруку државном врху Србије, којом указују на проблеме у вези са извођењем предмета Верска настава и начин превазилажења тих проблема, саопштила је Српска православна црква.

У саопштењу СПЦ наводи се да су поглавари цркава и верских заједница послали заједничку поруку председнику Александру Вучићу, председнику Скупштине Ивици Дачићу, председници Владе Ани Брнабић и министру просвете, науке и технолошког развоја Бранку Ружићу.

Потписници заједничке поруке су патријарх српски Порфирије, председник Бискупске конференције Светог Кирила и Методија и бискуп зрењанински Ладислав Немет, реисул-улема Исламске заједница Србије Сеад еф. Насуфовић, бискуп Словачке евангеличке цркве Јарослав Јаворник, бискуп Реформатске хришћанске цркве Бела Халас и Велики рабин Србије Исак Асиел.

Они апелују на све релевантне институције у држави да се тренутни статус верске наставе у школском систему што пре измени.

Како се напомиње, изражавају чврсту наду и добру веру да ће цркве и верске заједнице заједнички са државом Србијом, по угледу и пракси из времена када се веронаука вратила у учионице, урадити све што је потребно да се све неправилности исправе у целости и коначно реши овај горући проблем српског друштва и просвете.

Патријарх Порфирије и представници цркава и верских заједнице у Србији предложили су највишим државним функционерима да Веронаука поново добије статус предмета, односно обавезног изборног предмета, да се, по угледу на Уредбу из 2001. године, настава организује на нивоу одељења, а не на нивоу група, без обзира на број пријављених ученика за наставу, као и да се часови одржавају истовремено са часовима алтернативног предмета.

Такође, предложили су да се избор између Верске наставе и наставе алтернативног предмета врши на почетку првог и на почетку петог разреда основног образовања, као и на почетку првог разреда средњег образовања.

Родитељи ђака да бирају између веронауке и алтернативног предмета

Сматрају да законом треба да се предвиди да се родитељи, односно старатељи ученика основне школе и ђака средње школе, опредељују између Верске наставе и наставе алтернативног предмета после прве или друге недеље школске године током којих се организује представљање наставе и наставника из оба предмета.

Поглавари цркава и верских заједница предлажу и да се законски регулише радноправни положај 2.100 вероучитељица и вероучитеља, као и да се омогући њихово запослење на неодређено време.

Истичу да је то у нераскидивој вези са правом Цркве, односно верске заједнице, да повуче из наставе вероучитељицу или вероучитеља који је на њен предлог именован, уколико њен или његов рад у школи, или поступци у заједници изван школе, нису у сагласности са верским учењем те цркве, односно верске заједнице.

Предлаже се и да цркве и верске заједнице имају могућност да самостално надзиру остваривање Верске наставе, њене сагласности са сопственим верским учењем.

''Сматрамо да целина предложених решења представља свеобухватан модел који у пуној мери обезбеђује поштовање појединачних и колективних верских права и пуне равноправности свих грађана у Србији, по угледу на решења конфесионалне веронауке у Европској унији", додаје се у саопштењу СПЦ.

Напомињемо да би се само заједничким радом државних институција и традиционалних цркава и верских заједница у Републици Србији на коначном решавању проблема са положајем наставе Веронауке, предавача и уређења надзора у образовном систему Републике Србије дугорочно допринело општем добру српског друштва и просвете'', наводи се међу предложеним решењима, чију је садржину у саопштењу објавила СПЦ.

петак, 03. мај 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво