Читај ми!

И после три године на улицама, електрични тротинети у сивој зони Закона о саобраћају

Према појединим истраживањима, три четвртине електричних тротинета налази се у Београду. Око 58 одсто возача аутомобила сматра да возачи електричних тротинета ометају саобраћај, да због њих морају да промене и прилагоде брзину и начин кретања, а 74 одсто возача аутомобила у анкетама тврди да им електрични тротинети на коловозу одвраћају пажњу.

У Холандији су обавезне регистарске ознаке, у Словенији се кажњава вожња коловозом, а у Француској тротоаром. Kод нас још нису законом регулисана правила о начину употребе електричних тротинета.

Од свог стана на Новом Београду до гардеробе у Народном позоришту, балерина Ана Иванчевић електричним тротинетом стиже за 15 минута.

"Пуне три сезоне возим, буквално пет-шест месеци током године кад је лепо време од маја до краја октобра, чак и почетком новембра и мене стварно спасава", каже Ана.

На Новом Београду вози бициклистичким стазама, а у граду врло опрезно тротоаром. Kада има потребе, користи звонце да пешацима скрене пажњу на себе.

Михајло је Анин колега, а на тротинету на путу до позоришта превози још једног путника, пса Васу.

Поручује да није имао никакве инциденте, зато што је јако пажљив возач, како у саобраћају аутомобилом, тако и са тротинетом.

"Возим јако споро јер желим и да будем што више на ваздуху, поготово са овим малим пошто и он воли јако да се вози, тако да са њим полако, натенане нигде не журим и уживам", истиче Михајло.

Нису сви возачи електричних тротинета опрезни и пажљиви, жале се грађани.

Иако су на улицама већ пуне три године, електрични тротинети су још у сивој зони закона о саобраћају.

Дамир Окановић из Kомитета за безбедност у саобраћају сматра да већ постоји проблем због тога, а боји се да ће тај проблем бити још већи јер су тротинети све јефтинији и доступнији и биће их све више у саобраћају.

У Агенцији за безбедност саобраћаја кажу да је недавно формирана нова радна група за израду закона.

"Постоји могућност да сви електрични тротинети буду опремљени уређајем који у ствари означава да ли су у пешачком моду или нису. Наравно, уколико су у пешачком моду он светли и онда ће моћи лако да се контролишу да ли поштују правила или не. Што се тиче контроле то ћемо још видети", наглашава Светлана Миљуш из Агенције за безбедност у саобраћају.

Извесно је да ће возачи електричних тротинета морати да имају положен тест о познавању саобраћајних прописа и да ће бити неког старосног ограничења, али не и када ће нови прописи бити усвојени.

До тада, препорука возачима тротинета јесте да се крећу тротоаром, али не брзином већом од брзине хода, а то је отприлике шест километара на сат.

четвртак, 18. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво