Снимци са пружних прелаза отварају питање – ко то због неколико минута ризикује живот

Надзорне камере на пружним прелазима широм Србије бележе готово па филмске сцене у којима се људи свесно излажу опасности. Иако ризикују да их удари воз, поједини возачи проналазе начин да пређу преко шина упркос спуштеној рампи. Не презају од тога ни да је сломе.

Ненад Станисављевић из "Железница Србије" каже да су ризичне ситуације на пружним прелазима свакодневне, те да на годишњем нивоу буде око 2.000 случајева у којима воз закачи аутомобил који је кренуо преко прелаза у тренутку када је рампа срушена.

"Углавном се то на њихову срећу завршава тако, као што се и у Вреоцима завршило са сломљеним браником. Дакле, не најтежим последицама, али врло често су и последице врло кобне", рекао је Станисављевић.

Коментаришући видео-снимак који је приказан током његовог гостовања, када је воз ударио аутомобил у тренутку када је возач изашао из аутомобила да провери да ли је безбедно да пређе пругу иако је рампа спуштена, Станисављевић је рекао да се ту радило о неких 30 секунди које су могле да коштају живота. У таквој ситуацији, додаје, једино је могуће побећи из аутомобила.

Претпоставка је да је возач овде погрешно проценио ситуацију на прузи.

Објашњава да се на том делу реконструисане пруге између Београда и Ваљева некада ишло 30 до 40 километара на сат, те да се сада ту вози 100 километара на сат и не постоји могућност да воз у месту закочи.

"Инфраструктура Железница Србије" подноси пријаве, али се овакви случајеви сада третирају као саобраћајни прекршај уместо угрожавање јавне безбедности у саобраћају, рекао је Станисављевић и као забрињавајуће примере навео камионе који ломе рампе на пружним прелазима и тиме угрожавају не само своје већ и животе осталих људи који ту треба да прођу.

Таквих примера је, истиче, превише, а овакво бахато понашање карактеристично је и за искусније и за млађе учеснике у саобраћају.

За две и по године живот изгубило 10 особа

Станисављевић додаје и да је велики број пружних прелаза покривен видео-надзором, те да је неопходно да се пооштри казнена политика за овакве ситуације. 

Коментаришући остале видео-снимке који су пуштени у Београдској хроници, Станисављевић је рекао да не постоји безбедно враћање уназад, иако из угла возача то изгледа као да ураде све што је неопходно да би сачували свој живот и свој аутомобил.

У последње две и по године, на овакав начин живот је изгубило 10 особа, док је 40-ак повређено, углавном теже, каже Станисављевић и напомиње да није реч само о путним прелазима који су обележени сигнално-сигурносном опремом, већ и прелазима где нема рампи већ има друмске сигнализације - Андрејин крст и знак "стоп".

"У 99 одсто случајева је била кривица возача друмских возила", рекао је Станисављевић и додао да је и у Европи тај проценат 93.

Решење је, каже, да не буде више пружних прелаза, тј. да се путеви и пруге не укрштају, како ће бити урађено на прузи Београд-Нови Сад.

четвртак, 25. април 2024.
12° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво