Читај ми!

Стотину примедби само на план прве линије метроа, колике измене су могуће

У јавности се водила прилична дискусија о Нацрту плана генералне регулације шинског превоза, која се углавном свела на изградњу метроа. Чак сто примедби стигло је на план за прву линију метроа. О њима ће се у уторак разговарати и на јавној седници Комисије за планове Скупштине града. Славен Тица, са Саобраћајног факултета, каже за РТС да ће примедбе, ако се усвоје бити унете у пројекат. С друге стране, напомиње да су на линијама радиле реномиране компаније из Британије и Француске са светским референцама.

Градске власти најавиле су почетак радова на првој линији метроа за крај ове године. Грађани су изабрали како треба да изгледају вагони, а расписан је конкурс за архитекте који ће дати предлоге изгледа 16 станица.

Планирано је да се прво ради на будућем депоу на Макишком пољу, одакле ће траса ићи Пожешком, потом поред Аде, железничким коридором поред Сајма и Београда на води, испод Савског трга, Трга републике, Француском, па поред Луке Београд према Ади Хуји.

На овај документ поднето је стотинак примедби, које ће предлагачи сутра образлагати пред градском Комисијом за планове. Представници Удружења "По мери метро" покушаће да убеде Комисију да је неопходно да прва линија прође кроз станицу "Прокоп".

Грађевински факултет је упутио примедбе које је изнео још пре више од годину дана, чија је суштина да је концепт погрешан и да је неопходно да прва линија метроа повеже Устаничку и Нови Београд преко Булевара краља Александра. На тај начин биле би изграђене најважније станице, премостила би се Сава и то би, по њиховом мишљењу, дало најбоље ефекте. 

Професор Саобраћајног факултета Славен Тица каже за РТС да ће се примедбе унети у план ако се покажу оправданим, истичући да зато и постоји јавни увид.

С друге стране, истиче да је инжењерска струка базирана на бројевима, подацима и чињеницама а, како каже, никако на жељама. "Све мора бити прецизно" додаје он.

Указује да је улога Саобраћајног факултета у вези са јавним линијама метроа била ограничена.

"Користили смо податке званичних институција. Нисмо радили на дефинисању било којих функционалних и техничких елемената будуће мреже линија", наводи Тица.

Наглашава да концепт мрежа који се налази у Генералном плану регулације шинских система 2016. године урадила је британска компанија WSP.

На питање да ли се та студија од 2016. мењала, будући да Београд константно расте, Тица каже да је француска фирма "Ижис рејл" 2018. урадила студију оправданости са Генералним пројектом где се је потврдила решење понуђених траса које су ушле у пројектну документацију.

Тица сматра да је, када се говори о бројним примедбама, важно видети од кога долазе.

"Једина мериторна институција која се бави јавним превозом је Саобраћајни факултет који није дао ниједну примедбу. Верујемо колегама, пре свега британским. WSP je једна озбиљна компанија са 300 канцеларија широм света и снажним референцама са пројектима метроа у целом свету а исто важи и за француски Ижис рејл", поручује Тица.

Чини му се да је Београд ближи метроу него икада пре.

Према његовим речима, не постоји коначно решење система, будући да мрежа мора да прати развој града. "Џаба десет линија метроа ако није интегрисан у систем јавног превоза. Мора се утврдити хијерархија унутар мреже и потом је инкорпорирати у саму мрежу", закључује Тица.

петак, 26. април 2024.
14° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво