Читај ми!

Дете не држи пажњу и постаје агресивно – сигнал да се таблет замени боравком у природи

Истраживања у оквиру Савеза учитеља Србије указују на то да су когнитивне способности деце све слабије, као и концентрација и моторичке способности, речник сиромашнији. Доктор Ранко Рајовић каже да су два разлога за то – претерано коришћење телефона и недостатак кретања.

Доктор Ранко Рајовић, аутор НТЦ програма за развој деце и предавач из области образовних неуронаука на неколико педагошких факултета у ЕУ, рекао је за РТС да постоји више разлога што су когнитивне способности деце све слабије, а први је нове технологије.

"Не може дете да проводи три, четири сата за рачунаром, таблетом, видео-игрицама. Други важан разлог је некретање. Знамо да за физиологију дете од шест, седам година треба дневно да пређе 15 до 20 километара. Које дете у граду пређе два, три километара?" – пита др Рајовић.

Додаје да већ годинама деца имају све лошије способности. Савет родитељима је, истиче, да дају деци да буду "спретна и окретна". 

"Водите их у паркове, шуме, да се пењу на дрвеће. Дете када је лето треба да буде на селу, а не да седи код куће", објашњава он.

"Развој мозга зависи од кретања" 

Истиче да морамо децу да учимо да мисле.

"Да бисмо успели да их спремимо за будућност да мисле, морају да се крећу. Развој мозга јако пуно зависи од кретања", указује Рајовић, који каже да је то задатак родитеља, вртића, школе.

Према истраживањима, каже, у целој средњој Европи деца показују хиперпажњу.

"Не могу да се фокусирају. Дете учи пет, шест минута и не може, пауза од пола сата и онда поново учи пет, шест минута, па пауза. Родитељи моле: ајде још мало, за мамину и татину љубав, али не може. Али када им дате видео-игрицу могу да уче два, три сата без проблема", сматра Рајовић.

Објашњава да морамо дете, када се мозак највише развија, да учимо игрању друштвених игара.

"Морамо да учимо дете да нешто својим мозгом савлада на столу, а не да му дамо видео-игрицу где се хиљаду слика смењује и дете то прати. То није природно", указује Рајовић.

Када реаговати 

Истиче да дете већ до седме, осме године мора да буде спретно и окретно.

Увек је лакше реаговати раније, истиче Рајовић, а ако смо негде погрешили може и касније, али са много разговора и стрпљења. Мора неко да им покаже да осим виртуелних светова постоји и други живот и начин.

Ранко Рајовић указује на то да дете, уколико доста улази у виртуелни свет, постаје несигурно, агресивнo, не може да учи.

"Морамо их извлачити из тога", закључује др Ранко Рајовић.

четвртак, 19. септембар 2024.
25° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи