Читај ми!

Ове године 53 напада на контролоре у превозу у Београду – каква је улога приватног обезбеђења

Директор фирме "Кенткарт", која се бави наплатом карата у возилима градског саобраћаја, Вељко Влаховић каже за РТС да је приватно обезбеђење у аутобусе уведено да би се заштитили контролори. Од почетка године су, истиче, била 53 напада у јавном превозу, од тога 12 са повредама.

Вељко Влаховић је, гостујући у Београдској хроници, рекао да је незахвално дати податак о броју оних који никада не плаћају карту, јер би то била само груба процена. Каже да је процена да око 300.000 запослених грађана у Београду користи јавни превоз, а да се месечно прода 115.000 месечних карата.

Према његовим речима, према неким студијама мобилности и коришћења јавног превоза који је радио Саобраћајни факултет 90 посто свих оних који користе јавни превоз користи га свакодневно.

"Ако имате 115.000 од процењених 300.000 који користи превоз, то вам говори колико би могао да износи шверц, то не мора да су тачни подаци, али даје какву-такву слику о томе", казао је Влаховић.

Наводи да је приватно обезбеђење уведено да би се заштитили контролори.

"Нажалост, били смо сведоци све већег броја напада на контролоре, углавном од оних који немају карту. Тај број напада од почетка године је 53, од чега је 12 било са повредама. Да би се омогућило да обављају свој посао, ми смо били принуђени да њима пружимо нормалне услове рада", казао је Влаховић.

Када је обезбеђење у аутобусу, додаје, број напада је драстично мањи.

"Број очитавања неперсонализованих картица у првих 12 дана откако је уведено обезбеђење скочио је за 34 одсто, дакле посредни ефекат је и повећање наплате, а основни циљ рада контроле је обезбеђивања наплате", додаје Влаховић

Каже да обезбеђење не сме да легитимише путника ради издавања прекршајног налога за путнике без карте, али у случају напада – они могу контролору да пруже заштиту и легитимишу таквог изгредника ради даљег процесуирања.

Истиче да они који немају карту не би ни требало да буду у аутобусу.

"Требало да се запитамо каква су права оних који плаћају карту и контролора. Путник по прописима је онај ко има карту, а они који немају карту не би ни требало да буду у возилу. Ако ме питате да ли би требало да га удаље, требало би, јер нема карту", сматра Влаховић.

Обезбеђење у јавном превозу, додаје, постоји у Америци, а тога додаје има и у Швајцарској.

"У Лондону 2012. године у кандидатури за градоначелника, Борис Џонсон је за све оне који се шверцују искористио термин 'паразити'", изјавио је Влаховић.

Сматра да би посао контроле требало да се одвија нормално.

"Надамо се да ћемо доћи у ту ситуацију да немамо више ни потребу да ангажујемо било какво обезбеђење и да не говоримо више о томе", додаје Влаховић.

понедељак, 29. април 2024.
° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво