Читај ми!

Како ученици највеће основне школе у Србији развијају љубав према књизи

Светски је дан књиге и ауторских права. Колико смо данас, у ери савремених технологија, близу књигама или далеко од њих? Да ли је библиотека и даље место где се развија љубав према књизи, али и алтернативна учионица у којој ђаци могу опуштеније да раде, екипа РТС-а проверила је у највећој основној школи у Србији.

 

Школска библиотека прилагођава се новонасталој ситуацији, али на неки начин и пркоси времену, јер деца воле њен простор, имају жељу да читају и уче на другачији начин, каже Бранка Алимпијевић, добитница награде "Мина Караџић" за најбољег школског библиотекара Србије у 2020. години.

"Један од задатака библиотекара је заправо да децу учи стваралачком учењу, креативном читању, новом читању, модерном читању, да актуализује садржаје класичне и древне књижевности. Наша библиотека пружа могућност дигиталног читања и е-књиге и е-извора, друштвеног читања, тагова, блогова, али то стваралачко читање, тај додир књиге, та интима читања – то је оно што ми и даље негујемо. Мислим да је вапај за читањем велики код деце", навела је Алимпијевићева.

Ученици помажу у сређивању књига, али и уче учествујући у стваралачком раду у библиотеци.

"Библиотека је стање свести. Ученици у библиотеци уче да истражују, да поштују интелектуалну имовину, да науче да цитирају и што је најважније да то презентују својим вршњацима", навела је Бранка Алимпијевић.

У школи је читалачки клуб "Библиотекарчићи", чији најмлађи чланови библиотеку виде као царство у којем има много књига, а они мало старији анализирају књиге. 

"Имамо и те конкурсе где можемо да се осетимо у улози писца", навела је Теодора Арсенијевић, ученица осмог разреда ОШ "Никола Тесла".

Читање за Милицу Комјеновић, ученицу осмог разреда, представља начин да пређе у неку другу реалност.

"Читање нам помаже да прихватимо различитости да променимо своје видике", навела је Милица.

ОШ "Никола Тесла" у Винчи највећа је у Србији. Похађа је 2.300 ђака. У октобру је у подручној школи у Лештанима основан четврти огранак библиотеке. Захваљујући најпре управи школе, родитељима и предузетним библиотекарима, већ у марту са 3.000 књига почео је рад са ђацима.