Читај ми!

Возачи камиона зараде и до 1.500 евра – лиценцу могуће стећи по бенефицираној цени

Возачи ће до лиценце за професинално бављење послом моћи да дођу на обуци по бенефицираним ценама, без посебних услова, кажу за РТС из АМСС-а. Србија се платама претходних година доста приближила Западној Европи, наводе из Савеза транспортера и логистичара, али напомињу да је проблем задржавање на границама.

Предузећима у Србији тренутно недостаје око 6.000 професионалних возача камиона. Млади радије бирају нека друга занимања или возе за стране компаније, али је дошло време да возачи камиона и у Србији могу добро да зараде, јер су транспортна предузећа подигла плате и до 1.500 евра за вожњу ван земље.

Због тога је покренут програм квалификације с међународним организацијама, за оне који желе да буду професионални возачи камиона у домаћим транспортним фирмама.

Дарко Петровић из Центра за моторна возила Ауто-мото савеза Србије навео је да АМСС има шест регистрованих центара за обуку.

Наводи да целокупна почетна обука за стицање ЦПЦ картице (Сертификат обавезне компентенције), коју по закону мора да има сваки професионални возач, траје 140 сати, односно 23 радна дана и представља улаз возача у професионализам.

"Тренутно је актуелан пројекат који радимо са ГИЗ-ом, који за 50 возача омогућава да прођу комплетну обуку, од возача Б категорије до професионалног возача о трошку ГИЗ-а", навео је Петровић.

Истакао је да је пројекат изазвао велико интересовање, што значи да су интересовања за посао у Србији велика.

Мотивисани тиме, како је додао, организовали су још један пројекат током којег ће сви заинтересовани возачи, у сарадњи са транспортним компанијама у којима желе да се запосле, моћи обуку да похађају по бенефицираним ценама.

"Уколико имају и место запослења, онда ћемо омогућити да то буде и бесплатно за њих", рекао је Петровић.

Што се тиче критеријума за пријем возача на обуку у новом пројекту, нема услова као у претходном.

"Једини услов је да возач има стечену Ц категорију, након чега треба да ступи у основну обуку од 140 часова у неком од наших центара", објаснио је Петровић.

Кад је реч о цени обуке за ЦПЦ картицу, која у већини случајева траје 140 часова и којом је обухваћен и практични и теоријски део, она се оквирно креће око 140.000 динара.

"Недостатак возача хроничан проблем привреде"

Милован Мрдаковић, председник Савеза транспортера и логистичара Србије, истиче да је недостатак возача хроничан проблем привреде у Србији и да је то резултат одласка великог броја возача на Запад, али исто тако и одласка искусних возача у пензију, док је граница за улазак у професију померана са 18 на 21 годину, што је направило јаз.

"Некада је Војска Србије такође избацивала велики број професионалних возача, сада то више немамо", подсетио је Мрдаковић.

Сматра да је најбоље решење популаризација професије возача код младих људи и треба показати боље и лепше стране тог занимања, као што је могућност да се у раној младости обиђе добар део Европе и да се науче страни језици.

Мрдаковић каже да се Србија платама претходних година доста приближила Западној Европи, али да је проблем задржавање на границама.

"Наши возачи губе доста времена које би могли да утроше у вожњи и повећању промета својих фирми, на основу чега би та плата могла и да се изједначи са западним", објашњава Мрдаковић.