Читај ми!

Кока-Кола подржава равноправност жена

Међународни дан жена сваке године служи као подсетник да су жене често мање вредноване за свој труд, а за компанију Кока-Кола да никада не заборави на борбу за људска права, као ни економску, политичку и социјалну равноправност жена и мушкараца. Kао одговорна компанија, Кока-Кола је прошле године покренула кампању "Будимо =" са циљем подизања свести о разликама у економским примањима мушкараца и жена.

У жељи да буде иницијатор промена, компанија Кока-Кола је прошле године пружила подршку Сектору женског предузетништва при Привредној комори Србије, кроз донацију средстава за програме едукације и професионалног оснаживања жена.

Упркос пандемији одржане су радионице које су унапредиле пословање више од 700 предузетница, подстакле међусобно умрежавање и едукацију жена, као и коришћење савремених дигиталних алата у пословању.

Сви ми, у Кока-Кола систему верујемо да жене имају немерљиве позитивне ефекте на целокупно друштво, због чега се велики број жена налази на кључним водећим позицијама у компанији широм света. Управо због тога и ове године Кока-Кола скреће пажњу на економску равноправност и оснаживање жена. У ту сврху компанија је и ове године креирала својеврстан Манифест, којим се позивају и друге компаније да се придруже иницијативи.

"Широм света жене су стуб компаније Кока-Кола  и сигурни смо да је то један од узрока нашег планетарног успеха. Ми верујемо да равноправност и оснаживање жена имају немерљиве позитивне ефекте на целокупно друштво", наводе из компаније.

Ипак, у Србији, жене проводе 50 одсто више времена од мушкараца у неплаћеним кућним пословима.

Ми желимо да се тај посао равноправно подели и да свака жена и сваки мушкарац буду равноправни у професионалним али и у неплаћеним кућним пословима и зато се залажемо за једнакост и економско оснаживање жена. За друштво без разлика! Будимо = Придружите нам се!

"Иако 'Будимо =' кампањом указујемо на социо-економски неједнак положај жена, Кока-Кола заправо жели да инспирише све оне који се залажу за пуну равноправност полова у свим сегментима друштвеног живота, да наставимо са оснаживањем жена сваки дан и уважавамо и поштујемо различитости чиме ћемо значајно допринети друштвеној инклузији", изјавила је Kубра Kилицел, бренд менаџер компаније Кока-Кола.

И на глобалном плану, компанија Кока-Кола веома посвећено ради на унапређењу положаја жена. Тако је иницијатива '5бy20' имала циљ да оснажи чак пет милиона жена до краја 2020. године.

Kроз овај пројекат прошле су бројне предузетнице: од власница бизниса, па до оних које се баве пољопривредом или занатима. Све оне добиле су прилику да прођу кроз обуку и добију приступ финансијским средствима, као и помоћ ментора и мрежа колегиница.

Kроз 318 пројеката у чак 100 земаља, прошло је више од шест милиона жена, чиме је Кока-Кола још једном показала да су жене највећи неискоришћени извор економских могућности у свету и да уз праву подршку могу да започну или развију свој посао, стекну нове вештине и побољшају своје приходе.