Читај ми!

Барже и откачени сплавови – опасност која вреба на рекама

Капетан Лучке капетаније Милан Николић рекао је за РТС да је једна баржа почетком седмице неконтролисано ишла низводно, али не толиком брзном да би ударила у мост, јер је у близини било бродова који су је зауставили. Говорио је и о опасности коју могу представљати сплавови који се одвежу.

Почетком седмице баржа тешка хиљаду триста тона неконтролисано се кретала Дунавом према Панчевачком мосту. Због опасности је чак заустављен и железнички саобраћај на мосту. Све се добро завршило, јер је баржа на време примећена.

Капетан Лучке капетаније Милан Николић рекао је, гостујући у Београдској хроници, да баржа јесте неконтролисано ишла низводно, али не толиком брзином да би ударила у мост, јер је у близини било бродова који су је зауставили.

"Због чега је баржа неконтролисано кренула да плута можемо да претпоставимо, као и у свим деловима саобраћаја због људског фактора и грешке, можда није довољно сидреног ланца испуштено, можда је дошло до велике количине грања и великих стабала који су допринели", рекао је Николић.

Подсећа да је почетком недеље водостај био висок а вода брза и да је то можда изазвало померање и плутање барже према мосту.

Ово се не дешава први пут. "Дешава се, нећу да кажем свакодневно, али се дешава и људи који су на води и плове обрате пажњу на објекте који су усидрени и ако примете неку аномалију обавесте капетанију, речну полицију и прискачемо у помоћ", рекао је Николић.

На питање да је био мрак да ли би баржа срушила мост, Николић истиче да не би давао процене о томе и да је сигуран да би баржу зауставио сидрени ланац и сидро.

Прошле године на Ибру се откачио сплав и ударио у мост. Николић каже да су власници плутајућих објеката у обавези да обезбеде непрекидан стручни надзор над својим објектима и над својом имовином.

Осврћући се на догађај на Ибру, каже да се види плутајући објекат који је намењен за обављање привредне делатности, за угоститељство, и да власници тих објеката имају обавезу да имају сталну посаду.

Када је велики налет воде 

Према његовим речима, када је велики налет воде, ни сидрени ланци, ни конопи неће моћи да задрже пловила.

Гледајући узводно од нултог километра од ушћа Саве у Дунав, сви сплавови који се налазе изнад зоне мостова нижи су од свих мостова, рекао је Николић.

"Оно што је битно, у задње време уочили смо да се на објектима налазе стручно укрцана лица која воде рачуна о безбедности везова свих тих објеката", напоменуо је Николић.

Власници сплавова праве "корона-журке". Каже да је то опасно, и то не би назвао сплавом, то су катамарани који имају ванбродске моторе.

"Али морам да нагласим да је Лучка капетанија Београд у сарадњи са другим капетанијама издала саопштење бродарству којим је забрањен превоз путника и организовање прослава", рекао је он.

У надлежности сектора за инспекцијски надзор је пресретање катамарана, то чине и локални инспекцијски органи који су, како каже Николић, радили су на терену.

Лучка капетанија као други дом 

Према његовим речима, инспекцијски надзор није у надлежности Лучке капетаније.

Сава је загађенија мање или више у ово доба године и гомилају се смеће и грање.

Николић каже у њиховој надлежности није да упозоравају власнике да то чисте, али да власници пловила доживљавају Лучку капетанију као други дом и зову за савете. "Обилазимо те објекте и сугеришемо да људи чисте околину и део који је око сплавова", каже он.

"Када имамо висок водостај, све реке наносе велику количину грања и смећа и обавеза је власника чисте око својих плутајућих објеката", закључио је Николић.

петак, 20. септембар 2024.
16° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи