Читај ми!

Почиње "црни петак", да ли су цене заиста ниже

У појединим радњама већ је почео "црни петак". Специјална снижења и погодности у трговинама ће трајати до краја викенда. Денис Перинчић из Републичке уније потрошача каже за РТС да би потрошачи пре свега требало да пажњу обрате на цене.

Обичај да последње недеље новембра трговци изнесу робне залихе на распродају стигао нам је, не тако давно, из Америке. Црни петак одомаћио се и у нашим трговинама.  

Денис Перинчић из Републичке уније потрошача је гостујући у Дневнику РТС-а рекао да  је у Америци то велика традиција и тамо се сви производи на тај дан продају по знатно нижој цени, и до 70 одсто.

"Код нас су често то привидна снижења, тако да потрошачи морају да обрате пажњу прво на цену. Да ли ће касније за новогодишње празнике бити и ниже цене, јер то се и очекује. Велике су залихе роба, с обзиром на епдимију и много се мање пазари него што се то раније чинило", каза је Перинчић.

Наводи да је мањи промет и да зато потрошачи би требало да обрате пажњу да ли су производи на правом снижењу или могу да очекују наредних дана и веће попусте.

"Они често користе један трик, до 70 посто, па имате и производе који су стварно до 70 посто, а имате и оне који су 15 или 20 одсто, тако да је то једна шареноликост у погледу снижења цена", навео је Перинчић.

Сматра да већина трговаца снижава цене, али да ли су то толико добре цене, као у Мађарској или Америци, не верује, јер немамо ту културу продаје.

"Онлајн трговина има своје предности, али док не прегледате одређени производ не можете да сагледате његове карактеристике. Међутим, код техничке робе појавила се манипулација са гаранцијом. Трговци неки дају две године саобразност, а гаранцију преносе на произвођаче. То је једна манипулација која би могла знатно да буде искоришћена у време празника. Ми смо деловали, јер то је супротно Закону о заштити потрошача, јер је трговац увек одговоран за гаранцију и саобразност. Зато смо упозорили Тржишну инспекцију да се такве непоштене праксе морају кажњавати", указује Перинчић.

Закључује да уколико трговци буду преварени онлајн могу да се жале Републичкој унији потрошача и другим организацијама.