Још 20 година возићемо "дизелаше“, који је план за после

Влада Велике Британије одлучна је да убрза увођење електричних возила на британске путеве. Спремна је да промени првобитну одлуку о коначној забрани продаје аутомобила са моторима на фосилна горива, и спусти претходно границу са 2040. на 2030. годину. Слично су одлучиле и владе Немачке, Ирске и Холандије. Француска забрану планира за 2040, док је "најбржа" Норвешка, у којој ће "класични" аутомобили из салона нестати већ 2025. године.

Још само 20 година љубитељи аутомобила са унутрашњим сагоревањем моћи ће да их купују и уживају у њима, кажу у Комисији Европске уније за екологију. Шта ће бити са милионима до сада коришћених аутомобила – нико не зна тачан одговор.

Путници се селе у масовни транспорт као што је метро или приградски воз, а аутомобили, али само мањи, моћи ће у градовима да се изнајмљују путем мобилних телефона.

"Мислим да је прелаз много брз, али и потребан због глобалног загревања. Немамо још тачне процене колико ће то све коштати, а класични аутомобили ће се још дуго задржати на Балкану и у Азији", рекао је премијер Велике Британије, Борис Џонсон.

Очекује се и да ће око 2025. године просечни електрични аутомобил коштати као бензинац или дизелаш исте класе – због пада цене батерија.

Према новим плановима Европске комисије, емисије CО2 аутомобила по километру морале би да падну за 50 одсто у периоду од 2021. до 2030. године, а не за 37,5 процената како је претходно планирано.

Илон Маск, оснивач компаније "Тесла", каже да ће 2030. године, просечна потрошња нових аутомобила требало би да износи око 2 л/100 км, а емисија угљен-диоксида у просеку 45 г/км. 

"Наравно да је то немогуће постићи са аутомобилима опремљеним класичним моторима и већ сада се калкулише да ће у укупној продаји нових аутомобила електрична возила 2030. године чинити 50 одсто", рекао је Маск.

Код нас је од одобрених милион евра за подстицај куповине електричних аутомибила искоришћено само 10 субвенција од 5.000 евра, јер су возила још скупа и не постоји разграната инфраструктура за пуњење електромобила.